کد خبر: ۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
وزیر نیرو با بیان اینکه ماموریت بسیج فراتر از وظایف عادی است گفت: یک فرد بسیجی نباید فقط به وظیفه عادی، روتین و اداری عمل کند بلکه باید براساس مسئولیت‌های اسلامی در هر جا و در هر زمانی انجام وظیفه کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛حمید چیت‌چیان در همایش بسیجیان صنعت آب و برق با عنوان "اقتدار حسینی" که در محل نیروگاه طرشت برگزار شد، با بیان اینکه این تصور که دشمن تنها از طریق حمله نظامی می‌تواند ما را مورد هدف قرار دهد، صحیح نیست، گفت: در همه مکان‌ها باید مراقب حمله‌های اطلاعاتی، فرهنگی و سایبری دشمن بود.

وی افزود: پنجم آذرماه سال‌وز صدور فرمان حضرت امام (ره) برای تشکیل بسیج است و این فرمان در شرایطی صادر شد که کشور ما در وضعیت سختی قرار گرفته بود،ابتدای انقلاب بود و نهادهای برخاسته از انقلاب هنوز دوام و استحکام لازم را پیدا نکرده بودند ضمن آنکه دشمنان از هر طرف کمر به نابودی انقلاب بسته بودند.

وزیر نیرو ادامه داد: امام در چنین شرایطی ایجاد بسیج مستضعفان را اعلام کرد و از مردم خواست تا تمام اقشار و لایه‌های اجتماع در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حضور فعال داشته باشند.

وی در ادامه گفت: رویکرد امام به مردم و حضور جمعی آنان یک رویکرد ویژه‌ای بود که اگر سخنرانی‌های حساس و مهم امام را بررسی کنیم، خواهیم دید که این مطالب در گفت‌وگو با عموم مردم بیان شده است.

چیت چیان با بیان اینکه امام (ره) معتقد بود فقط با حضور یکپارچه مردم و حمایت قاطبه آنان از انقلاب بدون مبارزه مسلحانه قادر به از بین بردن رژیم طاغوت هستیم، افزود: امام خطاب به مردم از آنان می‌خواست تا با حضور گسترده، سخت‌ترین مشکلات را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که منافقین وارد فاز نظامی شدند، طرح‌های مختلفی را برای ترور مسئولان نظام اجرا کردند و اگر می‌خواستیم فقط با تکیه بر سازمان‌های اطلاعاتی نظامی و انتظامی با آنان برخورد کنیم، امکان ریشه‌کن کردن آنان در کوتاه‌مدت نبود.

چیت‌چیان با بیان اینکه آنچه که موجبث شد منافقین ریشه‌کن شوند، حضور گسترده مردم در صحنه بود، افزود: حضور مردم یعنی اینکه هر فردی در هر جایی که است، سرباز نظام و مدافع انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس از دید حضور مردم در جنگ به دو مرحله کاملا مجزا تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در مرحله نخست تنها حضور نظامیان در جنگ بود که به پیشروی دشمن در خاک میهن اسلامی منجر شد اما در مرحله دوم حضور گسترده مردم بود و از زمانی که مردم به جبهه‌ها روی آوردند و بسیج وارد کار شد، روند جنگ تغییر کرد و دشمن به عقب‌نشینی از مواضع خود مجبور شد و سیر پیروزی‌های پی‌درپی رزمندگان در جبهه‌ها رقم خورد.

وی با بیان اینکه حضور مردم دارای رمز و رازی بود که امام با نور حقی که داشت از آن مطلع بود و بر این اساس، حضرت امام در دوران دفاع مقدس و حل معضل‌های اجتماعی، به حضور گسترده مردم اعتقاد داشت، گفت: این حضور گسترده به یک الگوی تاریخی مبدل شد و این شجره طیبه تا به امروز همین راه و شیوه را ادامه داده است.

وی با اشاره به مشکل‌هایی که در سال‌های اخیر در کشورهای همسایه نظیر افغانستان، پاکستان و عراق ایجاد شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرکز امن منطقه و مقابله با دشمنان است که به برکت اسلام و حضور گسترده مردم شکل گرفته است.

وی افزود: عراق با هجوم گروهی عاری از اسلامیت و انسانیت مواجه شد و مشکلات بسیاری را در عراق شاهد بودیم اما به محض هم‌فکری دولت عراق با جمهوری اسلامی، تصمیم گرفته شد تا نیروهای مردمی آموزش ببینند و وارد جنگ با نیروهای داعش شوند که با این روش نه‌تنها جلوی هجوم داعشیان گرفته شد، بلکه نیروهای داعش به عقب رانده شدند و نیروهای مردمی مشغول پاک‌سازی شهرها هستند.

وی تاکید کرد: هر کشوری از این شیوه استفاده کند، موفقیت‌های بسیاری خواهد داشت.

وزیر نیرو بسیج را از دیدگاه خود چنین تصویر کرد: بسیج حضور به‌هم پیوسته و انبوه اقشار و گروه‌ها و آحاد جامعه برای دفاع از کیان اسلام، انقلاب و ایران مبتنی‌بر عمیق‌ترین و خالصانه‌ترین احساس و اعتقادهای دینی و انسانی است.

وزیر نیرو در ادامه بیان داشت: ما نیازمند بسیج هستیم تا دشمن هوای تجاوز به خاک میهن اسلامی را از سرش بیرون کند اما اگر دشمن حماقت کرد، وطیفه داریم تا با آمادگی کامل با وی روبرو شویم و آمادگی لازم را برای مقابله با انواع تهدیدها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اخلاص و هوشیاری و فداکاری از ویژگی‌های بارز بسیج است و بسیج یعنی فراتر از وظیفه عادی و اداری عمل کردن، خطاب به بسیجیان گفت: کشور نیاز به خدمات شما دارد و من و شما باید با روحیه بسیجی خدمات خود را ارایه کنیم زیرا عملکرد بسیجی باید با یک فرد عادی مجزا و متفاوت باشد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: