کد خبر: ۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
مدیرکل دفتر محصول علوفه‌ای و جالیزی گفت: سرمایه‌گذاران برای ورود به کشت گلخانه‌ای گوجه فرنگی برای مدت زمان محدود ریسک نمی‌کنند زیرا توان رقابت با عرضه انبوه این محصول در مزارع را ندارند.
به گزارش تجارت آنلاین ؛حسن خدنگی مدیرکل دفتر امور علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در سال جاری به دلیل بروز سرما و بارندگی پاییزه چین آخر گوجه فرنگی در اثر سرما از بین رفت و در نتیجه در این محصول با کاهش عرضه و افزایش قیمت مواجه شدیم.

وی در مورد میزان تولید گلخانه‌ای این محصول اظهار داشت: تولید گوجه فرنگی گلخانه‌ای در سال حدود 97 هزار تن است.

مدیرکل دفتر محصول علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: سرمایه‌گذاران برای ورود به کشت گلخانه‌ای گوجه فرنگی برای مدت زمان محدود (حدود 25 روزه تا عادی شدن میزان عرضه محصول به بازار از مناطق جنوبی) ریسک نمی‌کنند.

خدنگی تصریح کرد: داشت و عرضه گوجه فرنگی در گلخانه 5 ماه  طول می‌کشد که با عرضه انبوه محصول در فضای باز یا همان مزارع گوجه‌فرنگی قادر به رقابت نیست.

وی افزود: برنامه تولید گوجه فرنگی سالانه به شکلی است که مقداری از محصول در اواخر مهرماه و اوایل آبان به صورت سبز برداشت شده و در انبار پس از رنگ‌گیری به بازار عرضه می‌‌شود تا خلاء زمانی انتهای برداشت مناطق سردسیر و آغاز برداشت مناطق گرمسیری پر شده و عرضه محصول متناسب با تقاضا شود.

خدنگی تصریح کرد: گوجه فرنگی مناطق جنوبی کشور از اواخر آبان به بازار عرضه و به تدریج افزایش یافته و قیمت‌ها به مرور متعادل می‌شود.

وی افزود: حدود یک میلیون تن گوجه فرنگی در مناطق جنوبی کشور عمدتا بوشهر، هرمزگان، خوزستان و جنوب کرمان تولید و از اواخر آذرماه به بازار عرضه می‌شود بطوریکه علاوه بر تامین نیاز داخلی بخشی هم به سایر کشورها صادر می‌‌شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: