کد خبر: ۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
در حالی که دولت اسپانیا سال گذشته از خروج کشور از بحران و بازگشت سرمایه گذاران به اسپانیا خبر داده بود ، سرمایه گذاران خارجی در 9 ماه سال جاری 22 میلیارد و 300 میلیون یورو از این کشور خارج کردند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری اروپاپرس؛بانک مرکزی اسپانیا روز جمعه اعلام کرد :سرمایه گذاران خارجی در نهمین ماه سال گذشته دو میلیارد و 900 میلیون یورو به اسپانیا وارد کرده بودند اما امسال دو میلیارد و 200 میلیون یورو را از اسپانیا خارج کردند.

بانک مرکزی اسپانیا افزود، خروج یا ورود دارایی توازنی است که از حاصل سرمایه گذاری های اسپانیایی ها در خارج از کشور و از سرمایه گذاری های خارجیان در داخل اسپانیا در یک ماه مشخص به دست می آید .

در واقع در سال 2013 ، بهبود اقتصادی اسپانیا و اعتماد بیشتر سرمایه گذران به اقتصاد کشور ، آنها را بر آن داشت که در مجموع 88 میلیارد و 981 میلیون یورو در اسپانیا سرمایه گذاری کنند در حالی که در سال 2012 میلادی ، 173 میلیارد و 191 میلیون یورو از اسپانیا خارج کرده بودند.

بانک مرکزی اسپانیا در مورد این که چرا سرمایه گذاران بار دیگر دارایی های خود را از کشور خارج کرده ا ند ، چیزی را مطرح نکرد اما به نظر می رسد سرمایه گذاران بازارهای جذاب تری را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده ا ند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: