کد خبر: ۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
39 ماه بعد از آبگیری؛
بعد از گذشت 39 ماه از آغاز عملیات آبگیری بلندترین سد خاکی کشور، هم‌اکنون در سد گتوندعلیا به میزان سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب (66 درصد مخزن) آب ذخیره‌شده است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛غلامحسین سمندگانی مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا با اعلام این خبر گفت: میزان تولید انرژی نیروگاه گتوندعلیا از ابتدای سال تاکنون بیش از 1600 گیگاوات ساعت بوده که خصوصاً در پیک مصرف تابستان امسال کمک مؤثر و شایانی به شبکه برق کشور و آب استان خوزستان نموده است.
 
وی مجموع تولید این نیروگاه از زمان راه‌اندازی چهار واحد تاکنون را بیش از چهار هزار و 700 گیگاوات ساعت و ارزش ریالی برق تولیدی آنرا نیز بیش از سه هزار میلیارد ریال برآورد نمود.
 
به گفته مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا ، این نیروگاه بیشترین میزان تولید انرژی سالانه را در میان تمام نیروگاه‌های برق‌آبی کشور داراست و می‌تواند ضمن برطرف ساختن محدودیت تولید نیروگاه‌های بالادست در زمان نیاز شبکه سراسری، امنیت شبکه برق کشور را تضمین نموده و در کنترل فرکانس و پایداری شبکه سراسری نقش منحصربه‌فردی ایفا نماید.
 
نیروگاه گتوندعلیا درمجموع دارای هشت واحد شامل چهار واحد 250 مگاواتی فاز اول و چهار واحد160 مگاواتی فاز توسعه ( در دست ساخت ) است.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: