کد خبر: ۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
قائم مقام وزير کشاورزی:
قائم مقام وزير جهاد کشاورزی در امور مجلس از کاهش 5 درصدی سود تسهيلات بانکی به کشاورزان خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آقايي در جهرم گفت: با تصويب شوراي پول و اعتبار  اين سود از 22 به 17 درصد کاهش يافت.
 
وي افزود: با مصوبه جديد جهاد کشاورزي70درصد اختلاف بخش کشاورزي و منابع طبيعي سراراضي  واگذار شده به کشاورزان مرتفع وتمهيدات لازم براي اجراي آن  اتخاذ شده است.
 
قائم مقام وزير جهاد کشاورزي در امور مجلس گفت: طبق اين مصوبه چنانچه در جوار اراضي کشاورزي  زميني متعلق به اداره کل منابع طبيعي وجود داشته باشد در صورت درخواست کشاورز و نداشتن کمبود آب زمين هاي هم جوار متعلق به منابع طبيعي به وي تحويل داده مي شود.
 
آقايي افزود: اعتبار اين وزارتخانه به 10 هزار ميليارد تومان در سالجاري افزايش يافته که  2 هزار ميليارد تومان صرف خريد ادوات کشاورزي شده است.
 
وي از انباشت انبارهاي جهادکشاورزي از نهادهاي کشاورزي و بذر خبرداد و گفت: ورود ميوه به کشور کنترل و ممنوع شده است.
 
معاون پارلماني وزير جهاد کشاورزي همچنين از ايجاد اتاق کارگري در باغ هاي جهرم خبرداد و افزود: براي اراضي کشاورزي براساس هکتارهاي زيرکشت، اتاق کارگري پيش‌بيني و بخشنامه آن هم صادر شده است.
 
وي گفت: تشکيل اين اتاق براي سهولت کار کشاورزان است و اگر باغداري به بهانه ساخت اتاق کارگر تغييرکاربري در زمين‌هايش ايجاد کند به شدت با وي برخورد خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: