کد خبر: ۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
پس از آنکه رای دهندگان سوئیسی پیشنهاد افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور را رد کردند، قیمت طلا ۲ درصد کاهش یافت و به ۱۱۵۱ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز، پس از آنکه رای دهندگان سوئیسی پیشنهاد افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور را رد کردند، قیمت طلا در روز دوشنبه با 2 درصد کاهش مواجه شد. قیمت نقره نیز به پایین ترین رقم از سال 2009 تاکنون رسید.

ابتکار «طلاهای سوئیسی ما را حفظ کنید» که از بانک مرکزی این کشور می خواست تا میزان ذخایر طلا خود را از 8 درصد به 20 درصد دارایی هایش برساند، با رای اکثریت 77 درصدی شهروندان سوئیسی رد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز ابتدا تا رقم 1142 دلار و 91 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از اوایل نوامبر تاکنون بود. در اوایل نوامبر قیمت فلز زرد به 1131 دلار و 85 سنت رسید که پایین ترین رقم در 4 سال و  نیم گذشته بود. اما در ادامه معاملات امروز، قیمت ها اندکی ترمیم شد و با1.3 درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به 1151 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نقره نیز با 6.4 درصد کاهش به 14 دلار و 42 سنت رسید که پایین ترین رقم از اوت 2009 تاکنون بود.

یک تاجر فلزات گرانبها در سیدنی استرالیا گفت: «رای نه در رفراندوم سوئیس قابل پیش بینی بود، اما احتمالا یک عامل کاهشی از این نتیجه وارد بازار شده است. به همین علت است که ما امروز شاهد این میزان کاهش قیمت هستیم.»

دیگر عامل موثر در کاهش قیمت طلا افت قیمت نفت بود که سرمایه گذاران را مجاب کرد تا به این نتیجه برسند که فشارهای تورمی کاهش خواهد یافت. طلا معمولا به عنوان مانعی در مقابل تورم عمل می کند.

تقویت ارزش دلار آمریکا و بالا رفتن شاخص های سهام نیز در کاهش اقبال سرمایه گذاران به فلز زرد موثر بود.

کاهش قیمت های روز دوشنبه در حالی است که قیمت طلا و نقره پس از افت شدید در اوایل ماه نوامبر، اخیرا رشد کمرنگی را تجربه کرده بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: