کد خبر: ۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
مشهد؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: تمامی محصولات گوگردی تولید این مجتمع گازی در بورس کالای ایران پذیرش شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ناصر اسلامی افزود: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ( خانگیران ) بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور موفق به پذیرش تمامی محصولات گوگردی تولید خود در بورس ایران شد و تحت عنوان عرضه کننده فرآورده گوگرد، پذیرش سه محصول گوگرد کلوخه، گوگرد دانه بندی ( پاستیل ) و کود گوگرد بنتونیتی خود را در بورس قطعی کرد.

وی گفت: این شرکت با تولید روزانه بیش از 2000 تن انواع محصولات گوگردی، بزرگترین واحد تولید گوگرد در ایران می باشد که با ورود به بورس کالای ایران با استفاده از پتانسیل های این بازار موفق به کشف نرخ منصفانه این محصول و دستیابی به بازارهای ثابت جهت فروش این فرآورده استحصالی گردد و موجبات ورود سایر فرآورده های واحدهای تابعه شرکت ملی گاز ایران به بازارهای سرمایه را فرآهم آورد.

اسلامی افزود: از جمله اهداف مورد نظر این مجتمع گازی در خصوص تلاش برای عرضه گوگرد تولیدی در بورس، شفافیت مالی موجود در این معاملات می باشد که مکانیزم فروش از طریق بورس را در تراز اول معاملات مالی عادلانه، قابل نظارت همگانی و بسیار کم هزینه قرار می دهد که این مهم برای هر دو طرف معامله منافع بسیاری خواهد داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: پذیرش محصول کود گوگرد بنتونیتی برای نخستین بار در فرآیند بورس صورت می گیرد که با توجه به مزایا و فواید بسیار استفاده از این محصول در بخش کشاورزی، عرضه این محصول در بورس بی شک موجب شناسایی بیشتر آن و ارتقای کیفی و کمی محصولات کشاورزی کشور خواهد شد.

وی بیان داشت: به دلیل برخی پتانسیل های بازار بورس مانند ایجاد بازاری متشکل و سازمان یافته، قانونمند، قابل نظارت، شفاف، عادلانه، رقابتی، کم هزینه، تضمین کیفیت و کمیت کالا، مبلغ و مدت معامله، این بازار خریداران را به تدریج از خرید به شیوه سنتی به سمت آن سوق می دهد.

اسلامی خاطر نشان کرد: به مرور زمان و با ورود حداکثری خریداران و تولید کنندگان و امکان انتخاب و رقابت در فروش محصولات، شاهد رقابت در جهت افزایش کیفیت فرآورده ها و کشف قیمت عادلانه محصولات و حرکت به سمت حرفه ای شدن بازار خواهیم بود که در نهایت منجر به ثبات بازار و قدرت تصمیم گیری بلند مدت و رشد صنعت و اقتصاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: