کد خبر: ۴۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
یقینا بازگشت عاملیت خرید تضمینی محصول استراتژیکی چون گندم به بانک کشاورزی پس از ده سال وقفه و همچنین عاملیت خرید تضمینی محصولات استراتژیک دیگر همچون کلزا، سویا، گلرنگ و آفتابگردان از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و موفقیت چشمگیر بانک کشاورزی در اجرای بهینه آن، از افتخارات این بانک در عمل به سیاست های دولت، اهداف اقتصاد مقاومتی وخدمت به کشاورزان است.
عاملیت موفق بانک کشاورزی در خرید تضمینی محصولات استراتژیکبانک کشاورزی در مدت چهارسال فعالیت دولت یازدهم، نه تنها به عنوان بازوی مالی دولت در بخش کشاورزی نقش خود را به عنوان حامی تولید کنندگان و عاملی اثرگذار در توسعه اقتصادی کشور به خوبی ایفا کرد بلکه با پشتیبانی دولت و همکاری سازمان هایی چون وزارت جهادکشاورزی، وزارت نیرو، شرکت بازرگانی دولتی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ... توانست دغدغه های سرزمینی خود برای مشارکت در اعتلا و شکوفایی کشور را جامه عمل بپوشاند و با اجرای موفق عاملیت  پروژه های ملی نظیر خرید تضمینی گندم و محصولات استراتژیک و  آب رسانی روستایی، نقش حمایتی و مسئولیت های اجتماعی خود را  به انجام رساند.
در سال گذشته با عاملیت بانک کشاورزی در پروژه خرید تضمینی گندم، کشور توانست پس از سال ها در زمینه تولید این محصول به خودکفایی دست یابد، ذخایر گندم به 14 میلیون تن رسید و تراز تولید نسبت به مصرف پیشی گرفت که این امر امکان صادرات گندم را پس از مدت ها مجددا فراهم کرد.
در سال جاری نیز با عاملیت بانک کشاورزی و از طریق سامانه جامع الکترونیکی این بانک، تا کنون 7.8 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان 30 استان کشور در قالب 1.2 میلیون محموله به ارزش 102 هزار میلیارد ریال خریداری و بیش از 53 هزار میلیارد ریال بهای محصول خریداری شده به حساب گندمکاران واریز شده است.
بانک کشاورزی همچنین با عاملیت خرید تضمینی محصول کلزا در سال جاری تا کنون 180 هزار تن از این محصول در قالب 44 هزار محموله به ارزش 4800 میلیارد ریال  از 30 استان کشور خریداری و بیش از 4790 میلیارد ریال تقریبا معادل 100 درصد بهای کلزای خریداری شده  به حساب کشاورزان واریز شده است.
پروژه ملی آبرسانی به روستاها دستاورد دیگری در دولت تدبیر و امید بود که برای اجرای آن  بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ 500 میلیون دلار اعتبار تقریبا معادل 15000 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت و با مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین آب شرب بهداشتی 2.5 میلیون خانوار روستایی هزینه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: