کد خبر: ۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
وزیر دارایی الجزایر:
وزیر دارایی الجزایر گفت این کشور به مدد ذخایر ارزی بالای خود می‌تواند با کاهش قیمت نفت مقابله کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد جلاب وزیر دارایی الجزایر به تلویزیون دولتی این کشور گفت: توازن بودجه الجزایر تحت تاثیر سقوط قیمت نفت قرار نگرفته است زیرا دولت برای مقابله با این وضعیت ساز و کارهایی دارد.

وی افزود: الجزایر با سیاست محتاطانه خود از 10 سال پیش بدهی‌های خود را پرداخت کرده و ذخایر ارزی زیادی در اختیار دارد و در نتیجه توان بیشتری برای مقابله با وضعیت کنونی بازار نفت دارد.

الجزایر در سالهای 2005 تا 2008 از افزایش قیمت نفت بهره برد و تصمیم گرفت بدهی خارجی خود را که اوایل سال 2006 به رقم 15 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید، زودتر از موعد بپردازد.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد بدهی این کشور اواخر سال 2009 حدود 486 میلیون دلار بوده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی الجزایر، ذخایر ارزی این کشور در ژوئن 2014 بیش از 193 میلیارد و 260 میلیون دلار بوده است.

این در حالیست که کارشناسان میگویند اقتصاد الجزایر با رسیدن قیمت نفت به کمتر از 80 دلار به خطر می‌افتد. به این ترتیب کریم جودی وزیر پیشین دارایی الجزایر می‌گوید، بودجه برای یافتن توازن به هر بشکه نفت 110 دلاری نیاز دارد.

نفت و گاز 96 درصد صادرات الجزایر و 40 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تامین می‌کند. تولید نفت الجزایر حدود یک میلیون بشکه در روز است.

وزیر دارایی الجزایر گفت: سرمایه‌گذاریهای آتی این کشور در بخش کشاورزی، آموزش، بهداشت و مسکن از کاهش قیمت‌ نفت لطمه نخواهد خورد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: