کد خبر: ۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
رئیس کل بیمه مرکزی:
امین گفت: در حال حاضر با تصمیم دیوان عدالت اداری این قاون حذف و دیگر امکان دریافت خسارت وجود ندارد و دیگر برای استفاده از کوپن دوم جریمه دریافت نخواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی  در نشستی با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد 9 ماه اخیر بیمه مرکزی، گفت: در حال حاضر 29 شرکت در صنعت بیمه فعالیت دارند که یک شرکت دولتی، 24 شرکت عمومی و چهار شرکت بیمه تخصصی که شامل دو شرکت اتکایی و دو شرکت دیگر در کلوپ پی اند پی مربوط به کشتیرانی می باشند.
 
وی افزود: این شرکت ها دارای 1012 شعبه و 37 هزار و 100 نماینده فروش هستند و 500 کارگزاری دارای مجوز از بیمه مرکزی مجوز هستند.
 
 امین ادامه داد: علاوه بر این 187 ارزیاب خسارت نیز تا کنون توانسته اند مجوز فعالیت را دریافت کنند و  همچنین 95 هزار و 200 نفر در بخش بیمه بازرگانی شاغل هستند که این رقم در سال گذشته رشد 7.5 درصدی داشته است.
 
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: حق بیمه تولید در سال 92 حدود 16 هزار میلیارد تومان است که این رقم نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد داشته است، همچنین در سال گذشته 1050 میلیارد تومان خسارت به صورت مستقیم پرداخت شده و ضریب خسارت کل 90 درصد بوده است.
 
رئیس شورای عالی بیمه همچنین گفت: بالاترین ضریب خسارت مربوط به بخش درمان با 117.4 درصد و پس از آن شخص ثالث با 103 درصد بوده است. بنابراین سهم بیمه درمان از پرتفوی صنعت بیمه 19 درصد و سهم شخص ثالث از این پرتفوی 43 درصد است.
 
*پرونده بیمه توسعه به قوه قضاییه ارسال شد
 
محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست در خصوص وضعیت بیمه توسعه به خبرنگاران گفت: پرونده این شرکت به دلیل عدم پرداخت خسارت به بیمه شدگان و قرار گرفتن در بخش قرمز از نظر سرمایه و معرفی نکردن مدیر معین و واجد شرایط به بیمه مرکزی و  علاوه بر این عدم وجود هیچگونه فعالیت خاصی برای خروج از این وضعیت، به شورای عالی بیمه ارجاع داده شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این شرکت هیچگونه تصویر درستی از دارای ها و بدهی های خود به ما ارائه نکرد و اجازه بررسی حسابرسان مورد تائید بیمه مرکزی را هم نداد و ما مجبور به ارسال پرونده این بیمه به قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شدیم.
 
امین در ادامه گفت: متاسفانه در سایر کشورها، هنگام تاسیس شرکت بیمه ضمانت مناسبی از وی دریافت می شود تا در صورت بروز مشکلی بتواند پاسخگو باشد، اما متاسفانه در ایران اینگونه قوانین وجود ندارد.
 
*تاکنون هیچ شرکت خارجی در ایران حضور نیافته است.
 
امین درباره حضور شرکت های بیمه خارجی نیز اینطور گفت که هنوز هیچ شرکت بیمه خارجی در ایران فعال نشده و آمادگی برای ریسک های ایران را اعلام نکرده است.
 
*جریمه کوپن بیمه نامه شخص ثالث حذف شد
 
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست در خصوص کوپن های بیمه نامه شخص ثالث گفت: تا کنون  براساس قانون شرکت های بیمه می توانستند تا سقف 70 درصد طی مدت خاصی برای بیمه نامه شخص ثالث در صورت عدم خسارت، تخفیف قائل شوند و دارندگان بیمه شخص ثالث درصورت عدم استفاده از کوپن دوم جریمه نمی شدند.
 
اما در حال حاضر با تصمیم دیوان عدالت اداری این قانون حذف و دیگر امکان دریافت خسارت وجود ندارد و دیگر برای استفاده از کوپن دوم جریمه دریافت نخواهد شد.
 
 *آیین‌نامه نمایندگی‌ها تغییر یافت
 
محمد ابراهیم امین در ادامه در خصوص  ساماندهی نمایندگی های شرکت های بیمه گفت: نمایندگی‌های صنعت بیمه را ساماندهی کردیم به گونه ای که تنها افرادی که دارای سه سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه داشته باشند، می‌توانند طبق استاندارد و ضوابط نمایندگی شرکت‌های بیمه را دریافت کنند. 
 
وی در ادام افزود: هر نماینده دارای کد بیمه ای است، و قبلا 61 هزار کد نمایندگی وجود داشت که با اعلام ثبت‌نام جدید، 37 هزار و 200 نماینده در آن ثبت‌نام کردند که این نشان می‌دهد کسانی که خارج از چارچوب و ضوابط به عنوان نمایندگی فعالیت می‌کردند، در این حوزه زیاد بودند و سعی در ساماندهی تمامی این افراد داریم.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: