کد خبر: ۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
معاون مدیر تدارکات و امور کار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر لزوم بومی‌سازی کالا و تجهیزات در صنعت نفت، گفت: این شرکت از پیشگامان بومی‌سازی و خودکفایی قطعات و تجهیزات نفتی بوده و در سال‌های اخیر فعالیت‌ها و آمارهای قابل توجهی در زمینه بومی‌سازی توسط این شرکت صورت گرفته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛جمشید صمیمی اظهار کرد: اگرچه در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی فعالیت‌ این شرکت در زمینه بومی‌سازی آغاز شد اما در چند سال اخیر این موضوع به دلیل تحریم‌های غیرقانونی با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شده است.
 
وی افزود: در زمینه بومی‌سازی حتی وارد ساخت تجهیزاتی شدیم که تا قبل از این‌ها جسارت ورود به ساخت آن‌ها وجود نداشت که از این تجهیزات می‌توان به ساخت قطعات پمپ‌ها، قطعات توربین‌ها و کمپرسورهای اشاره کرد.
 
صمیمی تصریح‌کرد: از آغاز دهه 80 تا سال 89 تعداد قطعات ساخت داخل 1800 هزار قلم کالا بود که این تعداد در سال 92 به 8500 قلم کالا رسیده و برنامه این است تا پایان امسال میزان بومی‌سازی ساخت قطعات به 10 هزار قلم کالا برسد.
 
وی عنوان‌کرد: بی‌نیازی صنعت نفت به ورود کالاها و قطعات از خارج کشور، اشتغال‌زایی و توانمندی‌سازی سازندگان و تقویت تولید داخل از مزیت‌های بومی‌سازی در صنعت نفت و اهداف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.
 
صمیمی ادامه‌داد: در حال حاضر در خصوص تولید داخل، در حال عبور از قطعه‌سازی به سمت ساخت تجهیزات هستیم که این مساله اهمیت زیادی برای ما دارد.
 
معاون مدیر تدارکات و امور کار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان‌کرد: در حال حاضر برنامه نیازسنجی صنعت نفت به بومی‌سازی قطعات و کالا در سطح وزارت نفت در حال پیگیری است که این اقدام به منظور تسریع در روند بومی‌سازی در کشور انجام می‌شود؛ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در راستای اجرای ابلاغیه وزارت نفت، تمام تلاش خود را در زمینه ساخت داخل قطعات و تجهیزات به‌کار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت آنلاین ، صنعت ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: