کد خبر: ۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
قیمت جهانی طلا در پایان معاملات هفته گذشته به ۱۱۹۱ دلار در هر اونس رسید که این رقم نسبت به ابتدای هفته ۲۳ دلار افزایش داشته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز؛پس از انتشار آمارهای فراتر از حد انتظار بازار کار آمریکا که پیش بینی ها در مورد افزایش زودهنگام نرخ بهره در این کشور و همچنین احتمال افزایش ارزش دلار را تقویت کرد، قیمت طلا دیروز بیش از یک درصد کاهش یافت.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه گذشته میلادی 321 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که بیشترین رقم استخدام در حدود 3 سال گذشته به شمار می رود.

انتشار این گزارش، موجب تقویت ارزش دلار شد و تجار را به این ارزیابی رساند که فدرال رزرو زودتر از آنچه که قبلا تصور می شد، نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 1.2 درصد کاهش به 1191 دلار رسید. برخی تجار گفتند، از اینکه قیمت طلا بیش از این کاهش نیافته، متعجب شده اند.

اما علیرغم کاهش قیمت روز گذشته، فلز زرد این هفته را با رشد قیمت حدودا 2 درصدی به پایان رساند. پیش خرید های سنگین صورت گرفته در روز دوشنبه گذشته، قیمت طلا را 4 درصد افزایش داد که بیشترین رشد روزانه در بیش از یک سال اخیر محسوب می شد.

تجار گفتند این می تواند خرید های کوتاه مدتی را در هفته بعد جذب نماید، در حالی که برخی دیگر گفتند، بازار در حال تثبیت شدن در حدود قیمت های فعلی است.

گئورگت بوئله، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «جالب است، باید ببینیم همزمان با نزدیک شدن به روز 17 دسامبر، یعنی زمان نشست سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا، بازار طلا چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد.»

در بازارهای فیزیکی طلا، خرید ها در چین چندان بالا نبوده است.

آمارهای مرکز مبادلات طلای استانبول نشان می دهد که واردات طلای ترکیه در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از دو برابر شد و به 46.9 تن رسید که بیشترین میزان واردات ماهانه در بیش از 6 سال اخیر بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: