کد خبر: ۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
معاون وزیر صنعت از درآمد 32 میلیون دلاری اعزام نیروی کار به خارج در 8 ماهه ابتدای سال خبر داد و گفت: تا پایان آبان ماه امسال 31.5 میلیارد دلار کالا به خارج صادر شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، ولی‌الله افخمی‌راد ظهر امروز در همایش اشتغال در بازارهای بین‌المللی با بیان اینکه در 8 ماهه ابتدای امسال 31.5 میلیارد دلار کالا به خارج صادر شد، گفت: این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته 19.7 درصد رشد نشان می دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی نسبت به سال گذشته با 60 درصد کاهش مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه براساس آمار سازمان توسعه تجارت، صنعت توریسم در 8 ماهه ابتدای امسال، 5 میلیارد دلار صادرات داشته است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 3.3 میلیارد دلار بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بخش IT، میزان صادرات از 80 به 120 میلیون دلار در 8 ماهه ابتدای امسال رسید که نشان‌دهنده رشد 50 درصدی است.

افخمی‌راد ادامه داد: همچنین ترانزیت 10 درصد رشد کرده است که البته رقم قابل قبولی نیست.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اینکه در بخش اعزام نیروی کار در 8 ماهه ابتدای سال 32 میلیون دلار درآمد نصیب کشور شد، خاطر نشان کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 75 میلیون دلار بود که باید بررسی شود، چرا در این بخش دچار کاهش شدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجم صادرات نیروی کار دنیا را 360 میلیارد دلار دانست و افزود: یک درصد از این رقم، یعنی 3.6 میلیارد دلار باید سهم ایران در صادرات نیروی کار باشد.

افخمی‌راد تصریح کرد: جلسات شورای عالی صادرات خدمات فنی مهندسی جدیدا تقویت شده و حضور بانک مرکزی و سازمان مدیریت هم بهبود یافته است که امیدواریم بتوانیم تصمیمات جدیدی را برای توسعه صادرات کشور اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: