کد خبر: ۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
هزینه تهیه اوراق تسهیلات خرید مسکن برای وام 45 میلیون تومانی در فرابورس، طی ۳ روز گذشته یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در فرابورس که ابزاری برای تامین مالی اشخاص حقیقی و حقوقی در فرابورس به شمار می‌رود، طی 3 روز معاملات روند افزایشی در پیش گرفته است.

بر اساس این گزارش این اوراق که در تاریخ دهم آذر 93 به طور میانگین 73 هزار تومان بود، اکنون به 85 هزار تومان رسیده است و به این ترتیب هر ورقه با افزایش قیمت 12 هزار تومانی مواجه شده است.

 با این حساب متقاضیان برای دریافت وام 45 میلیون تومانی و تهیه 90 ورقه باید حدود 1 میلیون تومان نسبت به هفته گذشته بیشتر هزینه کنند.

بنا بر گزارش ، اخباری مبنی بر افزایش سقف وام مسکن از سوی مسئولان و کاهش قیمت‌های پیاپی طی 5 روز معاملاتی دومین هفته آذر ماه از دلایل این افزایش این قیمت نام برده می‌شود.

 در گذشته این اوراق با جو روانی ایجاد شده  در بازار با وجود رکود حاکم بر بازار به 100 هزار تومان هم رسیده بود که خریداران باید برای دریافت وام 45 میلیون تومانی چیزی حدود 9 میلیون تومان بابت این اوراق در فرابورس هزینه می‌کردند، اما با روند نزولی تقاضا قیمت این اوراق به کمترین حد خود طی چند ماه گذشته یعنی 70 هزار تومان هم رسید.



 انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر: