کد خبر: ۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات 89 میلیون دلاری میوه و پوست مرکبات از گمرکات استان طی هشت ماه امسال خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛پرویز تقوی امروز  اظهار داشت: طی هشت ماه امسال معادل 397 میلیون و 529 هزار دلار کالا از طریق گمرکات آذربایجان غربی به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی در مورد وزن کالاهای صادراتی نیز گفت: ‌وزن کالاهای صادر شده از طریق گمرکات استان نیز در این مدت معادل یک میلیارد و 252 میلیون کیلوگرم بوده است.

تقوی به رده‌های مختلف صادرات کالا از طریق گمرکات استان در این مدت اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود معادن غنی در استان؛ نمک، گوگرد، خاک و سنگ، گچ، آهک و سیمان بیشترین حجم کالاهای صادراتی از گمرکات استان را طی هشت ماه امسال داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه امسال 909 میلیون کیلوگرم نمک و سایر مواد معدنی از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ارزش دلاری این نوع کالاهای صادراتی را معادل 46 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: البته میزان صادرات این اقلام به لحاظ وزنی 24 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 44 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

تقوی همچنین بیشترین اقلام صادر شده را به لحاظ ارزش دلاری، مربوط به صادرات میوه‌های خوراکی و پوست مرکبات یا خربزه اعلام کرد و افزود: در این مدت 115 میلیون کیلوگرم میوه‌ خوراکی و پوست مرکبات یا خربزه به ارزش دلاری 89 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی همچنین بیشترین رشد صادرات کالا در رده‌های مختلف اقلامی را طی هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  مربوط به صادرات فرآورده‌های سبزیجات، میوه‌جات و سایر اجزای نباتات عنوان کرد و افزود: میزان صادرات این ردیف از اقلام کالایی در این مدت به لحاظ وزنی 12 درصد و به لحاظ ارزش دلاری شش درصد رشد داشته است.

تقوی بیشترین کاهش در میزان صادرات رده‌های مختلف اقلامی از گمرکات استان را نیز در این مدت مربوط به صادرات وسائط نقلیه زمینی(غیر از نواقل روی خط آهن یا تراموای) عنوان کرد و افزود: میزان صادرات این نوع کالا طی هشت ماه امسال با صادرات 482 هزار کیلوگرم به ارزش یک میلیارد دلار، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 87 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 92 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: