کد خبر: ۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل بانک سپه:
تقوی‌نژاد اظهار کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال ۴۰ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال به صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی پرداخت شده‌ است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم، تقوی نژاد مدیر عامل بانک سپه طی نشست خبری در جمع خبرنگاران از تغییر نگاه دولت به بانک‌ها از صندوق تأمین منابع به بنگاه اقتصادی سخن گفت افزود: در حال حاظر انظباط مالی خوبی از طرف بانک مرکزی ایجاد شده به طوری که دخالت‌های دولت یازدهم بر خلاف دولت‌های قبلی به شدت کاهش یافته و کمترین تکلیف را در سال گذشته داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که در سال گذشته 164 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 92 هزار میلیارد ریال به صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی پرداخت شده است ادامه داد: از این میزان 44 هزار میلیارد آن مربوط به صنعت و معدن 35 هزار میلیارد آن مربوط به بازرگانی و 12 هزار میلیارد دیگر به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

به گفته وی: در چهار ماه ابتدایی امسال 40 هزار و پانصد فقره تسهیلات به مبلغ 34 هزار و 732 میلیارد ریال به صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی پرداخت شده‌اند.

مدیر عامل بانک سپه همچنین مجموع سپرده‌گذاری صورت گرفته در این بانک را طی سال 92، 341 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان سپرده در پایان مرداد 93، 380 هزار میلیارد ریال رسیده که این از رشد 11 درصدی منابع حکایت می‌کند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به مطالبات 31 هزار و 300 میلیارد ریالی بانک سپه در پایان سال 91 اظهار داشت: در پایان سال 92 این رقم به 32 هزار 100 میلیارد ریال رسید. و تا پایان خرداد سال جاری نیز 33 هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

به گفته تقوی نژاد در پایان سال 92 علیرغم رشد مطالبات غیر جاری در بانک سپه نسبت مطالبات و تسهیلات از 16 و نیم درصد در سال 91 به 13 و نیم درصد در پایان سال 92 کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال 93 نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات باید تک رقمی شود.

وی همچنین جمع وصولی‌ها در سال 92 را هزار و هفتصد و پنجاه میلیاد تومان اعلام و تصریح کرد: این رقم در سه ماهه ابتدایی سال جاری 400 میلیارد تومان بوده است.

وی همچنینن از افزایش نرخ تجهیز منابع در بانک سپه سخن گفت و افزود: قیمت تمام شده پول از 14 و شش دهم درصد در اسفند 91 به 42/16 درصد در پایان سال 92 افزایش یافته این در حالی است که بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که این نرخ در پایان تیر به 6/17 درصد هم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پایین بودن سرمایه بانک از حضور در طرح‌های بزرگ و سندیکایی که یکی از الزامات جدی نظام بانکی است ناتوان هستیم.

مدیر عامل بانک سپه همچجنین در خصوص سرمایه این بانک نیز گفت: این شاخص در اسفلند 91، 8 میلیارد و 599 هزار ریال بوده که در شهریور 92 به دلیل بروز مشکلی سرمایه بانک مستهلک و به عدد صفر نزدیک شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین منابع بانک گفت: در حال حاضر سرمایه بانک 72 هزار و پانصد میلیارد ریال است که بخشی از آن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بخش دیگری نیز از محل فروش آنها بوده است.

تقوی نژاد نسبت کفایت سرمایه بانک در پایان شهریور 92 را 19- صدم درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این رقم به 8/2 + افزایش یافته که با وصول مطالبات دولت از حساب ذخیره ارزی به بیش از 5 درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار