کد خبر: ۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
معاون شرکت راه آهن با اشاره به بازسازی 250 کیلومتر و بهسازی 215 کیلومتر از خطوط راه آهن تاپایان امسال، گفت: ساخت راه آهن اصفهان - اهواز از برنامه‌های آینده شرکت راه آهن است.
به گزارش تجارت آنلاين، سعید محمدزاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه امسال 250 کیلومتر خط بازسازی و 215 کیلومتر خط بهسازی می شود، گفت: یکی از برنامه های ما ساخت راه آهن از اصفهان به سمت اهواز است که از پروژه های طلایی کشور به شمار می رود اما مساله مهم نحوه تامین اعتبار است زیرا این پروژه هزینه‌های بالایی دارد و باید از کوه‌های زاگرس عبور کند.

وی با اشاره به اینکه در راه آهن مسیرهایی داریم که عمر بازسازی آنها نیز از سال ها پیش به اتمام رسیده است، اظهار داشت: بطور متوسط بین 10 تا 15 سال باید عملیات بهسازی بر روی خط راه آهن اجرا شود و حدود 30 سال هم باید یک خط بطور کامل مورد بازسازی قرار گیرد.

معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه هرساله براساس اولویت به نقاط مهمتر، اعتبارات بهسازی و بازسازی اختصاص می دهیم، گفت: البته موضوع تدارک ریل همیشه ما را با مشکل مواجه می‌کند اما با راهکارهای جدیدی امسال ریل را تامین کردیم بنابراین پروژه های بازسازی و بهسازی با سرعت بیشتری در حال انجام است.

محمد زاده با اعلام اینکه پروژه کردن تهران - مشهد در حال انجام است و سیر قطارها را به 200 کیلومتر افزایش می دهد، گفت: چندپروژه برقی کردن هم مرحله مطالعاتی قرار دارد تا برخی از مسیرها را هم افزایش ظرفیت بدهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار