وی با اشاره به اینکه در راه آهن مسیرهایی داریم که عمر بازسازی آنها نیز از سال ها پیش به اتمام رسیده است، اظهار داشت: بطور متوسط بین 10 تا 15 سال باید عملیات بهسازی بر روی خط راه آهن اجرا شود و حدود 30 سال هم باید یک خط بطور کامل مورد بازسازی قرار گیرد.
معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه هرساله براساس اولویت به نقاط مهمتر، اعتبارات بهسازی و بازسازی اختصاص می دهیم، گفت: البته موضوع تدارک ریل همیشه ما را با مشکل مواجه میکند اما با راهکارهای جدیدی امسال ریل را تامین کردیم بنابراین پروژه های بازسازی و بهسازی با سرعت بیشتری در حال انجام است.
محمد زاده با اعلام اینکه پروژه کردن تهران - مشهد در حال انجام است و سیر قطارها را به 200 کیلومتر افزایش می دهد، گفت: چندپروژه برقی کردن هم مرحله مطالعاتی قرار دارد تا برخی از مسیرها را هم افزایش ظرفیت بدهیم.