کد خبر: ۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بيان اينکه طرح ملي پل خليج فارس تا پايان سال 95 به بهره برداري مي‌رسد، گفت: دولت يازدهم براي تکميل اين طرح 100 ميليارد تومان اختصاص داده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)؛علي‌اکبر شعباني‌فر  گفت : اين طرح عظيم نقش مهمي در انتقال کالا و تحولات اقتصادي در مسير کريدور شمال – جنوب خواهد داشت.
 
وي با اشاره به اينکه قرار بود اين طرح در مدت 4 سال به بهره‌برداري برسد ، افزود: در حال حاضر مراحل اجرايي اين پروژه سرعت بيشتري به خود گرفته است.
 
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به بودجه 150ميليارد توماني دولت قبل براي اين طرح خاطرنشان کرد: با اجراي طرح پل خليج فارس به طول2200 متر بين بندر لافت در قشم و بندر پهل در بندرعباس ، جزيره قشم را به سرزمين اصلي متصل خواهد کرد.
 
شعباني‌فرد با بيان اينکه اين پروژه در حال حاضر 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، گفت: اين طرح را قرارگاه خاتم‌الانبيا در دست اجرا دارد.
 
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: به منظور ايجاد تغييرات اساسي در ساختار پروژه مراحل اجرايي آن با توقف 6 ماهه همراه شد.
 
پل خليج‌فارس در دو محور رفت و دو محور برگشت و نيز يک خط راه‌آهن با عرض 18.5 متر و ارتفاع متفاوت از 15 تا 23 متر از مد کامل آب دريا تا پايان سال 95 به بهره‌برداري خواهد رسيد و مسئولان ارشد نظام به ويژه رئيس جمهوري بر اجراي کامل طرح جامع ارتباطي خليج فارس با محوريت پل، به عنوان نماد ملي کشور تاکيد دارند.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: