کد خبر: ۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
وزیر نیرو با اشاره به لایحه بودجه 94 اعلام کرد؛
وزیر نیرو گفت: اعتبارات استان مازندران در بخش نیرو شامل آب و برق در لایحه بودجه سال 1394 حدود 60 درصد افزایش یافته است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران؛حمید چیت چیان در حاشیه بازدید از سد گلورد نکا افزود: در مجموع در سطح کشور 109 سد در حال اجرا است که خوشبختانه از روند رو به رشد و قابل قبولی برخوردار است.
 
وی اظهار کرد: هم اکنون میزان قابل توجهی شبکه های زهکشی و آبیاری در سطح کشور در دست اجرا است که بخشی از اهداف تامین آب در بخش کشاورزی و آب شرب شهری و روستایی بدین وسیله تامین می شود.
 
چیت چیان با بیان اینکه شبکه های متعدد آبرسانی در شهر و روستاهای کشور در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه حدود 40 درصد افزایش اعتبارات در لایحه بودجه سال 1394 نسبت به سال 1393 داریم که همین موجب می شود پروژه ها با سرعت عملیاتی شوند.
 
وزیر نیرو اظهار کرد : سد گلورد نیز از جمله سدهای مهم استان مازندران است که با آبگیری آن بسیاری از مشکلات آب شرب و کشاورزی منطقه شرق مازندران برطرف می شود.
 
لازم به ذکر است؛ عملیات اجرایی سد گلورد در سال 1388 آغاز شده و تامین آب کشاورزی 25 هزار هکتار از اراضی دشت حاصلخیز نکا و بهشهر، تامین 36 میلیون متر مکعب از آب شرب شهرهای نکا، بهشهر، تولید انرژی برقابی 75 گیگا بایتی در سال ، مهار سیلاب های مخرب نکارود و ایجاد اشتغال و تقویت گردشگری از اهداف مهم ساخت این سد است.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: