کد خبر: ۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
فرماندار شهرضا گفت: بی‌آبی مهمترین بحران شهرستان شهرضا در آینده نزدیک خواهد بود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ سید رضا عقدایی در جلسه شورای اسلامی شهرستان شهرضا تصریح کرد: ویژگی‌های جغرافیایی شهرضا موجب شده که این شهرستان یک منطقه نگهدارنده ذخایر آبی نباشد. باید اقدام به انتقال آب از مناطق دیگر به این منطقه کرد.

وی اضافه کرد: میزان آب استخراج شده از چاه‌های آب منطقه به شدت کاهش یافته است و از همین جهت باید به دنبال منابع جدیدی برای تامین آب شهرضا باشیم.

وی، معضلات اقتصادی را مهمترین مشکل حال حاضر کشور دانست و افزود: در دوران پس از انقلاب شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای در عرصه فرهنگ بوده ایم، اما در حال حاضر معضلات حوزه اقتصاد مهمترین چالش پیش روی دولتمردان است.

فرماندار شهرضا با تاکید بر لزوم رفع معضل بیکاری در شهرستان بیان کرد: به دنبال رایزنی‌های فراوان، ایجاد شهرک صنایع دستی شهرضا، مصوب شد. پس از اختصاص تمام زیرساخت‌ها و خدمات عمومی تا 22 بهمن ساخت این مجموعه آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرضا گفت: حضور نخبگان کوچ کرده در شهرضا نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در تامین امکانات مناسب برای فعالیت این قشر است. مهاجرت نخبگان و افراد تحصیلکرده به شهرهای بزرگ و خارج کشور در شرایط فعلی معضلی گریزناپذیر است. حل بسیاری از مشکلات در خصوص مهاجرت نخبگان نیازمند اتخاذ تدابیری در سطح ملی است.

فرماندار شهرضا، توسعه صادرات را از جمله دستاوردهای توسعه مناسبات بین المللی ایران دانست و افزود: به زودی شاهد صادرات گسترده فرش ایران به آمریکا خواهیم بود و با این اقدام تا حد زیادی فرش ایرانی از انزوا خارج خواهد شد.

وی با اشاره به ابراز تمایل یکی از تجار فرش شهرضا به ایجاد شهرک فرش در این شهرستان گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، این شهرک در زمینی به مساحت 5000 مترمربع با ایجاد زمینه اشتغالزایی برای حدود 2000 نفر ساخته خواهد شد.

فرماندار شهرضا با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان، خاطرنشان کرد: اولویت کاری دستگاه های اجرایی شهرستان، انجام فعالیت‌های عمرانی است و بر همین اساس حدود 75 درصد بودجه شهرستان به این امر اختصاص یافته است.

وی، تکمیل پروژه فاضلاب را مهمترین نیاز شهرستان در امور عمرانی دانست و تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری در حدود 70 تا 80 میلیارد ریال است. آب تصفیه شده از فاضلاب شهرضا در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک رازی و آبیاری فضای سبز شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: