کد خبر: ۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
صدور کارت ملی به ازای احراز هویت فاقدین مدارک
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در صورت احراز هویت و ملیت، امکان صدور کارت ملی هوشمند برای افراد فاقد شناسنامه و کارت ملی وجود دارد.
چگونه برای دریافت
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در صورت احراز هویت و ملیت، امکان صدور کارت ملی هوشمند برای افراد فاقد شناسنامه و کارت ملی وجود دارد.
سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص افراد فاقد مدرک هویتی گفت: تعداد افراد فاقد مدرک هویتی در کشور محدود است با این وجود در صورت احراز هویت و اثبات ملیت، شرایط برای صدور مدارک هویتی این موارد فراهم شده و افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر رسمی سازمان ثبت احوال نسبت به دریافت مدرک خود اقدام کنند.
وی افزود: افراد فاقد مدارک هویتی پس از تایید ایرانی بودن با به همراه داشتن مدارک رسمی از سوی دستگاه‌ها می‌توانند نسبت به ثبت نام برای کارت ملی هوشمند به ثبت احوال محل زندگی خود مراجعه کنند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطر نشان کرد: شرایط برای ثبت نام و انجام فرآیند اداری صدور مدارک هویتی در ایام نوروز نیز فراهم شده است؛ بنابراین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات از فرصت تعطیلات استفاده کرده و در زمان خلوتی مراکز در کوتاه‌ترین زمان فرآیند اداری خود را انجام دهند.

*مراحل ثبت نام و دریافت "کارت ملی هوشمند” + آموزش
کارت ملی هوشمند به تدریج جایگزین کارت های ملی قدیمی خواهد شد و برای دریافت کارت هوشمند ملی باید به صورت اینترنتی ثبت نام کرد که در ادامه با مطالعه متن آموزشی ثبت نام کارت ملی هوشمند به راحتی و بدون هیچگونه ابهام و سوالی می توانید برای "کارت ملی هوشمند” ثبت نام نمایید.

*اولویت ثبت نام و پیش ثبت نام برای کارت ملی هوشمند با چه کسانی است؟
1- افراد بالای 15 سال تمام که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند.
2- افرادی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود کرده اند یا یکی از موارد درج شده روی کارت ملی آنها تغییر کرده است. مانند تغییر یافتن نام خانوادگی، نام، نام پدر و…
 
*چگونه برای کارت ملی هوشمند اقدام کنیم؟
شما در مرحله اول اطلاعات خود را در اینترنت ثبت کنید، نوبت گیری کنید و بعد به صورت حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنید.
نکته:شما نمی توانید تمام مراحل را به صورت غیر حضوری یا اینترنتی انجام دهید باید پس از ثبت اطلاعات خود و نوبت دهی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.
 
*ورود به سامانه کارت ملی هوشمند

برای ثبت نام وارد سامانه کارت ملی هوشمند به آدرس www.ncr.ir شوید.
- ۱ ورود شماره ملی و سریال شناسنامه
این صفحه درگاه ورود شهروندان به سامانه است. لازم است شهروند شماره ملي و سريال شناسنامه را وارد نمايد و پاسخ جمع را در کادر وارد نمايد. سامانه بر اساس سابقه ي عملکردي شهروند در رابطه با کارت هوشمند ملي ایشان را به صفحه ي مناسب منتقل خواهد کرد
- ۲ورود مشخصات فردی
پس از ورود به سامانه اگر شهروند پیش از این هیچ اقدامی در رابطه با ثبت نام کارت هوشمند ملی نکرده باشد اقلام زیر را وارد نمایید
•    تاريخ تولد شمسي
•    تاريخ تولد قمري
•    نام مادر
•    جنسیت
•    شماره موبايل : پيام هاي اطلاع رساني سازمان به اين موبايل ارسال خواهد شد
•    دين
- ۳انتخاب زمان و مکان تکمیل ثبت نام
لازم است شهروند تاريخ تکميل ثبت نام مطلوب خویش را وارد کرده و يک دفتر تکميل ثبت نام را به دلخواه انتخاب نمايد . بدين منظور شهروند پیش شماره تلفن شهرستان مطلوب براي تکميل ثبت نام (مثلا 021 براي تهران) و تاريخ مطلوب خویش را وارد مي نمايد. و دکمه ي جستجو را می فشارد سیستم لیست دفاتر تکميل ثبت نام شهر را به ترتيب ظرفیت آزاد دفتر نمايش مي دهد. اگر لازم باشد شهروند مي تواند با ورود شماره تلفن محل اقامت خویش لیست دفاتر را بر اساس نزديکی به محل اقامت خودش فيلتر نمايد. تا انتخاب آسان تر شود سپس شهروند با توجه به نشاني دفاتر، یک دفتر را انتخاب مي کند.توجه فرماييد که تا پيش از پرداخت وجه نوبت گرفته شده قطعی نشده و براي مدت زمان کوتاهي براي شما رزرو باقي مي ماند
- ۴پرداخت وجه ثبت نام
شهروند به عنوان هزينه ي ثبت نام مبلغ 200,000 ريال معادل 20,000 تومان با استفاده از کارت بانکي که رمز دوم داشته باشد پرداخت مي نمايد. و نوبت گرفته شده براي شهروند ثبت مي شود
- ۵چاپ برگه پیش ثبت نام
به عنوان مرحله ي پاياني شهروند مشخصات شخصي خودش و جزييات نوبت گرفته شده را چاپ مي کند و تا روز تکميل ثبت نام نزد خویش نگهداري مي نمايد. در اين برگه کد رهگيري هم چاپ شده است که هنگام تکميل ثبت نام و مراحل پس از آن کاربرد دارد

*مراجعه ی حضوری به دفاتر پیشخوان
 پس از موفقیت در ثبت نام اینترنتی دریافت کارت هوشمند ملی و دریافت نوبت مراجعه به دفاتر پیشخوان، باید طبق تاریخ اعلام شده در نوبت گیری با در دست داشتن مدارک مورد مورد نیاز که در زیر اعلام می شود به دفتر پیشخوان مورد نظر مراجعه کنید. درصورت عدم مراجعه در زمان مقرر، به مدت 3 روز مجاز به نوبت گیری مجدد نیستید.
 مدارک لازم برای مراجعه حضوری جهت دریافت کارت هوشمند ملی:
اصل شناسنامه عکس دار
کد پستی
آدرس محل سکونت
شماره تلفن ثابت و همراه
توجه داشته باشید که در همه دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر است؛ پس پیشنهاد می شود با آمادگی برای گرفتن عکس به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.
 برای اطلاع از وضعیت کارت ملی با در دسترس داشتن کد ملی و کد رهگیری در منوی مشاهده وضعیت سامانه کارت هوشمند ملی اقدام کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار