کد خبر: ۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
استاندار سمنان بر ضرورت فراوری و ایجاد صنایع تکمیلی در بزرگترین باغ متمرکز گردوی جهان در بخش شهمیرزاد مهدیشهر تاکید کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛محمد وکیلی در بازدید از بزرگترین باغ گردوی جهان و در جمع مسئولین و هیات مدیره شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد حضور در جمع تولید‌کنندگان واقعی عرصه تولید و کشاورزی را مهم برشمرد و افزود: امروز با مشارکت و همیاری اهالی این منطقه حدود 700 هکتار از اراضی استان به کشت درخت گردو اختصاص یافته و این حرکت ارزشمندی است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قطعه قطعه شدن زمین‌ها باعث کم شدن بازدهی سطح کشت می‌شود، تجمیع زمین‌های کشاورزی برای کشت یک محصول مهم، بسیار اساسی و حائز اهمیت است که باید این فرهنگ با مشارکت عمومی در سراسر استان با توجه به اقلیم‌های متفاوت ایجاد شود تا ارزش افزوده در کشاورزی افزایش یابد‌.

استاندار سمنان اضافه کرد: در کشاورزی امروز باید به دنبال تجمیع زمین‌های کشاورزی باشیم و باید در این عرصه با مشارکت مردم و تلاش مسئولین میزان بهره برداری و بهره وری را بالا ببریم‌.

مهندس وکیلی با توجه به مشارکت و اعتماد مردم در خرید سهام و سرمایه گذاری در شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد افزود: هیات مدیره باید در تصمیم سازی‌ها از نظر مردم بهره بگیرد تا آنان احساس مشارکت در کارها را داشته باشند‌.

استاندار سمنان با اشاره به ویژگی‌های درخت گردو افزود: باید از همه بخش‌های درخت گردو استفاده بهینه شود کما اینکه از چوب آن در بحث صنعت و منبت کاری‌، از برگ و ریشه درخت گردو در صنایع دارویی و تهیه رنگ و... استفاده می‌شود. گذشته از این پوسته و مغزه گردو نیز استفاده بهای متعددی دارد.

وی خواستار برنامه ریزی در طرح‌های توسعه جهت فراوری و ایجاد صنایع تکمیلی در این عرصه برای ایجاد ارزش افزوده در این محصول شد .

استاندار سمنان با توجه به بحث کمبود آب در این منطقه خواستار استفاده بهینه و مناسب از آب برای بالا بردن راندمان و بهره وری در کشاورزی شد و از همه دستگاه‌ها خواست در جهت ایجاد اشتغال و ایجاد فراوری گردو‌، توجه به بحث گردشگری و... همکاری‌ها و مساعدت‌های لازم را با شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد داشته باشند‌.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: