کد خبر: ۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات گندم در سال جاری افزایش نیافته است، گفت: امسال ۶.۷ میلیون تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری شد و نیاز کمتری به واردات است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در مورد اینکه چرا واردات گندم در 8 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: سال 92 دولت برای تأمین نیاز داخلی و جبران کمبود تولید کشور مصوب کرده بود که مقدار 7 میلیون تن گندم وارد شود.

وی افزود: واردات این 7 میلیون تن به دلیل مشکلات انتقال ارز محقق نشد و بخشی از گندم خریداری شده سال گذشته،در سال جاری وارد کشور شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش میزان واردات امسال ربطی به کمبود گندم ندارد، گفت: چون مسائل انتقال ارز در سال گذشته محقق نشد، امسال بخشی از گندم خریداری شده به کشور وارد شد و این اتفاق نشان می‌دهد، میزان گندم وارداتی در سال جاری نسبت به سال قبل بیشتر بوده است. 

بخشنده اظهار داشت: میانگین خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال‌های 91 و 92  در دولت قبل به میزان 3 میلیون تن بوده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در سال 91 تقریبا 1.2 میلیون تن و در سال 92 معادل 4.7 میلیون تن و در این دو سال حدود 6 میلیون تن بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال جاری مقدار 6.7 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و بنابراین نیاز وارداتی گندم هم کمتر است.

براساس این گزارش، بر اساس آمار گمرک در 8 ماهه سال جاری گندم با یک میلیارد و 299 میلیون دلار به ارزش 3.79 درصد عمده‌ترین کالای وارد کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه خود از لحاظ ارزش 67.40 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: