کد خبر: ۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
پورشه ماکان با موتور 2 لیتری، مجوز ورود به کشور را دریافت کرد
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانواده ایرانی؛واژه ماچان (یا به عبارتی ماجان) در اندونزی و مالزی به معنای بَبر است و ظاهرا نام این مدل از پورشه نیز بر همین اساس تعیین شده است. بنابراین خیلی ها تلفظ صحیح آن را همان "ماچان” می دانند اما فعلا و به لحاظ شکل نوشتاری در زبان انگلیسی، تلفظ "ماکان” در کشور رواج یافته است و با این نام شناخته می شود.
غریبه آشنا
شاید Macan در نگاه اول کمی غزیبه و متفاوت از دیگر محصولات پورشه به نظر برسد اما با نگاهی عمیق تر به جزئیات ظاهری آن می توان به شباهتش با دیگر مدلها پی برد. به عنوان مثال؛ طرح سپر و چراغ های جلو آن شباهت زیادی به نسل جدید کاین دارد و حتی فرم چراغ های عقب نیز تا حدودی شما را به یاد مدل فعلی 911 می اندازد. در نمای جانبی نیز جلوه هایی از مدل کاین در آن دیده می شود و در کل به نظر می رسد که با یک کاین جمع و جور یا بهتر بگوییم، مینی کاین روبرو هستید.

ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)

ضمنا برای ماکان نیز می توان پکیج اسپرت دیزاین را سفارش داد که شامل اسپویلر عقب همرنگ بدنه، سپرهای اسپرت، چراغ های زیر سپر LED، رکاب و همچنین دفیوزر اسپرت می شود و در این حالت و به درخواست مشتری می توان آپشن Black Package (تزئینات سیاه رنگ بدنه) و همچنین چراغ های دودی عقب را سفارش داد. در هر صورت این طور می توان گفت که ماکان نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی کاین، چهره اسپرت تر و پویا تری دارد اما همچنان پرستیژ و ویژگی های یک SUV لوکس را نیز به رخ می کشد. مشتریان Macan می توانند مدل های مختلفی از رینگ های 18، 19، 20 و حتی 21 اینچی مدل توربو را برای اتومبیل خود سفارش دهند.

ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)

آمیزه ای سخاوتمندانه از کیفیت و کمیت
معمولا پورشه برای پوشش و تزئین کابین مدلهای پایه محصولات خود نیز از متریال با کیفیت و با دوام بهره می گیرد و یقینا ماکان نیز از این قائده مستثنی نیست اما زمانی که صحبت از داشبورد چرم با دوخت سفارشی و همچنین صندلی و رودری های پوشیده از چرم طبیعی و یا چرم مصنوعی مرغوب می شود، همه چیز رنگ و بوی دیگری می گیرد و آن وقت است که کیفیت ادوات داخلی ماکان را یک سر و گردن بالاتر از رقبا می یابید و شاید از این لحاظ بتوان آن را با رنج روور ایووک مقایسه کرد. برای ماکان می توان صندلی های برقی با تنظیم 14 و یا 18 حالته را سفارش داد که در مدل کاین نیز استفاده می شود و اگرچه فرمی اسپرت و نسبتا سفت دارند اما کاملا راحت و ارگونومیک هستند.

ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)

طراحی کنسول مرکزی، تا حدودی مشابه دیگر مدلهای پورشه است و فقط فرم و ارتفاع اهرم تعویض دنده کمی نا هماهنگ با دیگر قسمت ها به نظر می رسد. برای ماکان از غربیلک فرمان جدید پورشه استفاده شده است که نسبت به نمونه قبلی طراحی بهتری دارد، زیرا در مدلهای قبلی، جایگاه و نحوه عملکرد شیفترهای روی فرمان، چندان رضایت بخش نبود و در صورت سفارش غربیلک فرمان اسپرت نیز، کلید های کنترلر روی فرمان حذف می شدند اما در مدل جدید، شیفترها به پشت فرمان انتقال یافته اند و کلیدها نیز بر روی فرمان قرار دارند.
ماکان از لحاظ تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی هم در حد یک SUV لوکس ظاهر شده است و از جمله امکانات استاندارد و سفارشی آن می توان به سیستم ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی های جلو با حافظه، گرم کن و تهویه صندلی های جلو، گرم کن صندلی های عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک سه نقطه ای (تنظیم مجزا برای عقب)، سیستم صوتی BOSE یا بورمستر، نمایشگر مرکزی و نویگیشن، DVD چنجر، قابلیت اتصال USB و iPod، تلویزیون دیجیتال، سقف پانورامیک، نور پردازی داخل کابین، کروز کنترل هوشمند با رادار فعال تنظیم فاصله، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم حرکت بین خطوط، دوربین و عقب و سیستم کمک پارک، چراغ های هوشمند فول LED ، قطب نما دیجیتال، شیشه های دودی عقب و همچنین پرده برقی شیشه های جانبی عقب اشاره کرد.

ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)

هنرنمایی مهندسان پورشه با متریال فولکس واگن
ماکان بر روی پلت فرم فولکس واگن (نمونه استفاده شده در آئودی Q5) تولید می شود و حتی سامانه چهار چرخ متحرک آن نیز دست پخت فولکس واگن است که البته مهندسان پورشه، تغییراتی را در آن ایجاد کرده اند.
نسخه پایه ماکان از یک موتور 4 سیلندر و دو لیتری توربوشارژ بهره می گیرد که در آئودی Q5 نیز وجود دارد و در ماکان قدرتی معادل 237 اسب بخار را به همراه 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این حساب و با در نظر گرفتن عملکرد بی نظیر گیربکس 7 سرعته اتوماتیک PDK می توان گفت که مدل معمولی ماکان نیز خودرویی نسبتا چابک و توانمند است، خصوصا اینکه پورشه، پکیج Sport Chrono (حالت اسپرت پلاس و لانچ کنترل با نشانگر اسپرت) را نیز برای آن در نظر گرفته است و یعنی به قابلیت های اسپرت آن اطمینان خاصی دارد. شتاب اولیه این مدل، برابر 6.9 ثانیه اعلام شده است و ضمنا از سیستم مدیریت فعال تعلیق پورشه (PASM) با قابلیت تنظیم ارتفاع و حالت رانندگی و همچنین سیستم کنترل گشتاور هوشمند نیز بهره می گیرد تا مانند برادر بزرگ خود، پایداری و هندلینگی فراتر از یک اتومبیل شاسی بلند را به نمایش بگذارد. ضمنا یک دکمه تحت عنوان OffRoad نیز در کنسول مرکزی این مدل تعبیه شده است تا با فشردن آن، آماده حرکت در مسیرهای صعب العبور شود. ماکان در ابتدا ورود به بازار داخلی با ب.ام.و X4 و در آینده ای نه چندان دور با لکسوس NX رقابت خواهد کرد. در حال حاضر بعضی از وارد کنندگان شخصی نیز اقدام به پیش فروش مدل ماکان (با وعده تحویل 1 الی 4 ماهه) کرده اند که در نوع خود جالب است!

ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)



ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)

ببر پورشه وارد می‌شود! (+عکس)

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: