کد خبر: ۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه هنوز اتفاق عملی در خصوص تسهیل صدور و اخذ روادید رانندگان کامیون‌ و تجار ایرانی برای رفت و آمد به روسیه رخ نداده است، گفت: نمی‌توان گفت باید روادید لغو شود ولی حداقل باید «روادید ورود» به دفعات اتفاق بیفتد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛سیده فاطمه مقیمی با بیان اینکه چند سالی است که مشکلات مربوط به صدور روادید برای رفت و آمد رانندگان کامیون‌ها و تجار به روسیه وجود دارد، گفت: با توجه به تفاهم‌های اخیری که بین ایران و روسیه اتفاق افتاد، مراودات تجاری بهتری شکل گرفت و صادرات ما به روسیه سرعت بیشتری به خود گرفت این مسئله به روشنی بیشتری مطرح شد اما چند سالی است مشکلات مربوط به روادید وجود دارد.

وی افزود: صدور روادید با تاخیر و با اسناد بیشتر و به شکل یکبار ورود مشکلات زیادی را برای رانندگان و تجار ما به وجود می‌آورد. اگر قرار باشد بعد از اینکه عقد قرار صورت گرفت یا اینکه بارگیری انجام شد برای اخذ دعوت نامه و صدور ویزا اقدام شود کامیون باید با بار تاجر حدود 20 روز متوقف شود تا بتواند ویزا دریافت کند. این مشکلات باید رفع و رجوع شود. ما نمی گویم باید لغو روادید انجام شود ولی حداقل باید روادید ورود به دفعات اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رایزنی‌ها ومذاکرات برای تسهیل اعطای روادید هنوز به صورت عملی نتیجه نداده است تصریح کرد: قرارمان بر این بود که لیستی را از طرف انجمن شرکت‌های حمل و نقل دریافت کنیم و بعد از طریق انجمن‌های حمل و نقل بین انجمن ایران و روسیه رد بدل شود تا صدور و اخذ روادید با سهولت اتفاق بیفتد. اما بعد از گذشت یک سال و نیم که قرار بود این اتفاق بیفتد هنوزچنین تفاقی رخ نداده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: