کد خبر: ۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه نوامبر به بالای یک میلیون بشکه در روز بازگشت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز، واردات نفت خریداران آسیایی نفت ایران پس از تنزل به کمتر از یک میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر، در ماه نوامبر به دلیل افزایش تقاضای فصلی در زمستان مجددا به بالای سطح یک میلیون بشکه در روز بازگشت.

این چهار واردکننده آسیایی در ماه نوامبر روزانه یک میلیون و 70 هزار بشکه نفت از ایران خریدند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 11.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر نسبت به دوره مشابه در سال 2013 ، در پی افزایش خرید هند پس از کاهش تحریمهای ایران پس از توافق هسته ای موقت 19.5 درصد افزایش یافته است.

واردات نفت چهار خریدار بزرگ آسیایی (چین، هند، ژاپن، کره جنوبی) از ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر امسال به طور متوسط روزانه یک میلیون و 100 هزار بشکه بوده است.

منابع صنعت نفت می‌گویند، واردات نفت آسیایی ها از ایران ممکن است تحت تاثیر ابهامات در زمان حل و فصل مساله هسته ای 12 ساله ایران، لطمه بخورد.

ایران و شش قدرت جهانی متشکل از آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه ماه گذشته نتوانستند تا زمان ضرب الاجل 24 نوامبر اختلافات خود را حل کنند و مذاکرات را هفت ماه دیگر تمدید کردند و این به معنی اینست که نزدیکتر زمان افزایش صادرات نفت ایران نیمه دوم 2015 خواهد بود.

براساس توافق هسته ای موقت ایران می‌تواند صادرات نفت خود را در سطح پایان سال 2013(روزانه یک میلیون بشکه) نگه دارد. صادرات نفت ایران قبل از تشدید تحریمها در سال 2012 روزانه دو میلیون و 200 هزار بشکه بود.

مقامات غربی می‌گویند قصد دارند تا ماه مارس بر سر ماهیت توافق نهایی با ایران به توافق برسند و تا 15 ژوئن بر سر جزئیات مهم فنی توافق کنند.

کن هاسه گاوا تحلیلگر نفتی در ژاپن گفت: تصور من اینست که دو طرف هنوز یک سری اختلافات حل نشده دارند. با توجه به مازاد عرضه نفت در بازار، تداوم کاهش تولید ایران به ایجاد تعادل در بازار کمک می‌کند و کسی به دردسر نمی‌افتد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: