کد خبر: ۶۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
در مراسم امضای تفاهمنامه نهاد ریاست جمهوری و بیمه مرکزی اعلام شد؛
آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان به امضاء رسید.
تدوین قوانین استارت آپ های بیمه ایبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اخبار پولی مالی- آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان به امضاء رسید.
بر اساس این گزارش تفاهم نامه جهت توسعه سیاست های اقتصاد دانش بنیان اعم از توسعه بازار، بهبود کیفیت، افزایش رقابت پذیری و ارتقاء نظام استاندارد بیمه محصولات دانش بنیان و اجرای احکام مربوط به قانون حمایت از شرکت های و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات و آیین نامه  اجرایی آن به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و زمینه سازی برای ورود آنها به صنعت بیمه بوده است.
هدف از امضاء تفاهم نامه مذکور تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان ، نوآور و استارت آپ ها در صنعت بیمه ، بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ،نوآور و استارت آپ ها در جهت حل چالش های عمده صنعت بیمه ،کاهش هزینه و ریسک شرکت های بیمه و طراحی و عرضه پوشش های بیمه ای مورد نیاز شرکت های دانش بنبان عنوان شده است.
در این مراسم، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان خدمات خاصی دارند و ما باید با توجه به این نیازها جامعه خدمات بیمه ای تعریف کنیم.
وی ادامه داد: استارت آپ ها بازبگران جدیدی هستند که خدمات نوین بیمه ای را  ارایه می کنند و دسترسی مردم را به خدمات بیمه ای آسان تر کرده و خدمات سنتی را تحت الشعاع قرار می دهند.
ستاری افزود : همان طور که در حوزه فین تک اتفاق افتاده است.کار به جایی رسیده که بازیگران سنتی در بخش بانک،بورس و... دارند بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری می کنند.وقت آن رسیده که این مساله در حوزه بیمه هم وارد شود و استارت آپ هایی که در حوزه بیمه در حال فعالیت هستند نیاز به یک فرهنگ سازی و بستر سازی دارند.
وی در پایان افزود: خوشحالم ازاینکه بیمه مرکزی پیش قدم برای ورود به بحث استارت آپ ها شده است چرا که بحث سرویس های جدید بیمه ای در  اختیار شرکت های دانش بنیان وبحث ورود شان در این صنعت در حال اتفاق افتادن است.
در بخش دیگری از این مراسم، غلام رضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی  اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ استارت آپ در صنعت بیمه فعال هستند و بیمه مرکزی حمایت از استارت آپ های بیمه ای را در دستور کار خود دارد.
سلیمانی افزود: قوانین و مقررات لازم فعالیت استارت آپ ها در صنعت بیمه در حال تدوین است که پس از ابلاغ قوانین و مقررات، استارت آپ ها در ادامه مسیر با نظارت و مجوز بیمه مرکزی فعالیت خواهند کرد .
وی ادامه داد: حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، می تواند به بازاریابی و توسعه صنعت بیمه کمک کند .
سلیمانی افزود: استارت آپ ها می توانند علاوه بر درآمدزایی که دارند موجب نفوذ سطح بیمه ای و ایجاد امنیت و آرامش در زندگی مردم و افزایش سطح کیفیت در پوشش بیمه ای به صورت موثر باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در حال حاضر از استارت آپ هایی که مشغول به فعالیت در صنعت بیمه هستند انتظار داریم در چارچوب قوانین و مقررات صنعت بیمه حرکت کنند.
در ادامه مراسم علیرضا دلیری،معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز گفت: ما در معاونت علمی توانسته ایم تا کنون ارتباط با نهادهای مالی، بانکی و بورسی و اکنون بیمه ای را برقرار کنیم.
معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به موفقیت ارتباط با بانک ها گفت: طی ۵ سال گذشته ۱۴هزار میلیارد تومان حمایت و تسهیلات به واسطه بانک ها برای شرکت های دانش بنیان محقق شده است.
وی با اشاره به تفاهم نامه با بیمه مرکزی گفت: تا کنون همکاریهایی با بیمه مرکزی داشته ایم ولی سرعت نداشت امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم به شرکت های بیمه ای سنتی وارد شویم و موضوعات نوآوری را به این شرکت ها وارد سازیم؛ هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه ورود استارتاپ‌ها به فعالیت‌های بیمه‌ای است و در این حوزه بسته‌های جدید حمایتی ارائه می‌شود.
معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکید کرد: طبق برنامه ریزی هایی که داریم بناست طی ماههای آینده استارت آپ ویکند یا رویداد کارآفرینی در حوزه بیمه برگزار کنیم.
وی با اشاره به ضرورت صدور بیمه‌نامه برای محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: در این راستا با یکی از بیمه‌ها مذاکراتی را آغاز کردیم تا بتوانیم بستر حمایتی بیمه‌ای برای محصولات ویژه بیمه صادر کنیم.
معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری بیان کرد: در گذشته بیمه‌هایی چون بیمه مسئولیت داشته‌ایم، ولی تاکنون عملیاتی نشده و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در این عرصه وارد شوند،‌ خدمات خوبی به این شرکت‌ها ارائه خواهد شد.
وی در همین راستا از آغاز همکاری با یکی از بیمه‌ها برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان خبر داد و افزود: صدور بیمه‌نامه برای محصولات دانش‌بنیان در مراحل مقدماتی است و بر اساس قوانین جدید در تلاش هستیم تا این زمینه فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: