کد خبر: ۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی فوق العاده این شرکت از 10 هزار میلیارد ریال به مبلغ 16 هزار و 393 میلیارد ریال با اکثریت آراء به تصویب رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مانا؛در جلسه مجمع عمومی فوق العاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که صبح روز جاری با حضور 96.5 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارایه گزارش در خصوص افزایش سرمایه این شرکت پرداخت.
 
ناصر آدابی گفت: در حال حاضر ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 148 فروند انواع کشتی فله بر، کانتینر بر، کالای عمومی، چندمنظوره، رو - رو و مسافری و مجموع ظرفیت 5 میلیون و 355 هزار و 111 DWT (وزن بار خالص کشتی) و 115 هزار و 366 TEU (واحد شمارش کانتینر) به انضمام 9 فروند انواع شناور خدماتی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای 157 فروند شناور با ظرفیت 5 میلیون و 337 هزار و 848 DWT است.
 
وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال 88 به صورت هلدینگ (شرکت مادرتخصصی) درآمد و هم اکنون با دارا بودن 22 شرکت تابعه و بیش از 180 نمایندگی در سراسر دنیا به فعالیت های حمل و نقل دریایی ادامه می دهد.
 
آدابی اضافه کرد: شرکت های حمل فله، حمل کانتینری، مدیریت کشتی و تامین نیرو چهار شرکت بدنه اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بودند که از سال 88 از بدنه اصلی مجموعه کشتیرانی جدا شده و به صورت شرکت های مستقل فعالیت می کنند.
 
معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به محدودیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم ها ، گفت: این شرکت توانست در سال های سخت تحریم با ایجاد شرکت هایی در حوزه فعالیت سوخت رسانی، بازرگانی و بندری تا حدودی مشکلات خود را پشت سر گذارد.
 
وی تاکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از پشت سر گذاردن سال های سخت تحریم و بحران اقتصاد جهانی، خوشبختانه توانست در سال 92-93 با گسترش فعالیت خود در حوزه حمل کانتینر و سایر خدمات دریایی تحریم ها را به فرصت تبدیل و زیان انباشته سنوات قبل را به سود قابل توجهی در سال جاری تغییر دهد.
 
آدابی گفت: این افزایش سرمایه در این مرحله ازمحل دارایی های ثابت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش زمین و ساختمان انجام و در مرحله بعدی در بخش کانتینرها انجام خواهد شد که مجددا نیاز به ایجاد مقدمات لازم از جمله گزارش حسابرسی و تایید بورس را دارد.
 
معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سپس اظهار داشت: با توجه به موارد مطروحه و اطلاعات حاصل از جداول مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه خود را به مبلغ 6 هزار و 393 میلیارد ریال از مبلغ 10 هزار میلیارد ریال به مبلغ 16 هزار و 393 میلیارد ریال از محل تجدید افزایش دارایی افزایش می دهد.
 
وی با بیان اینکه افزایش سرمایه حدود 64 درصدی با توجه به تایید سازمان بورس اوراق بهادار در دستور کار این مجمع قرار دارد، گفت: با احتساب افزایش سرمایه مذکور به 16 هزار و 393 میلیارد ریال معادل 16 هزار و 393 میلیون سهم یک هزار ریالی خواهد رسید.
 

 
انتهای پیام /
برچسب ها: افزایش ، سرمایه ، کشتیرانی
نام:
ایمیل:
* نظر: