کد خبر: ۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کشتيراني جمهوري اسلامي ايران از سال 88 به صورت هلدينگ درآمد و هم اکنون با 22 شرکت تابعه و بيش از 180 نمايندگي در سراسر دنيا به فعاليت هاي حمل و نقل دريايي ادامه مي دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)؛معاون مالي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران با ارائه گزارش افزايش سرمايه در جلسه مجمع عمومي فوق العاده کشتيراني جمهوري اسلامي ايران،گفت:در حال حاضر ناوگان کشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 148 فروند انواع کشتي فله بر، کانتينر بر، کالاي عمومي ، چند منظور ، رو- رو و مسافري و مجموع ظرفيت 5 ميليون و 355 هزار و 111 DWT و 115 هزار و 366 TEU کانتينر به همراه 9 فروند انواع شناورخدماتي داراي 157 فروند شناور با ظرفيت 5 ميليون و 337 هزار و 848 DWT است.  
 
در اين مجمع ، سرمايه اين شرکت از10 هزار ميليارد ريال به مبلغ 16.393 ميليارد ريال با اکثريت آراء به تصويب رسيد.  
 
 در جلسه مجمع عمومي فوق العاده کشتيراني جمهوري اسلامي ايران که صبح امروز با حضور 96.5 درصد سهامداران اين شرکت برگزار شد،ناصر آدابي ادامه داد:شرکت هاي حمل فله، حمل کانتينري، مديريت کشتي و تامين نيرو چهار شرکت بدنه اصلي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران بود که از سال 88 از بدنه اصلي مجموعه کشتيراني جدا شد و به صورت شرکت هاي مستقل فعاليت مي کند.  
 
معاون مالي کشتيراني جمهوري اسلامي در ادامه با اشاره به محدوديت هاي دوران تحريم‌ها گفت: اين شرکت توانست در سال‌هاي سخت تحريم با ايجاد شرکت هايي در حوزه فعاليت سوخت رساني، بازرگاني و بندري تا حدودي مشکلات خود را پشت سر گذارد.  
 
وي تاکيد کرد:کشتيراني جمهوري اسلامي ايران پس از پشت سر گذاردن سالهاي سخت تحريم و بحران اقتصاد جهاني،خوشبختانه توانست در سال 92-93 با گسترش فعاليت خود در حوزه حمل کانتينر و ساير خدمات دريايي تحريم ها را به فرصت تبديل و زيان انباشته سال‌هاي قبل را به سود قابل توجهي در سال جاري تغيير دهد.  
 
آدابي گفت: اين افزايش سرمايه در اين مرحله ازمحل دارايي هاي ثابت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران در بخش زمين و ساختمان انجام و در مرحله بعدي در بخش کانتينر ها انجام خواهد شد که دوباره به ايجاد مقدمات لازم از جمله گزارش حسابرسي و تاييد بورس نياز دارد.  
 
معاون مالي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران گفت:با توجه به اين موارد و اطلاعات حاصل از جداول مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ها شرکت،کشتيراني جمهوري اسلامي ايران سرمايه خود را به ميزان 6 هزار و 393 ميليارد ريال از مبلغ 10 هزار ميليارد ريال به 16.393هزار ميليارد ريال از محل تجديد افزايش دارايي افزايش مي دهد.  
 
آدابي با بيان اينکه افزايش سرمايه حدود 64 درصدي با توجه به تاييد سازمان بورس اوراق بهادار در دستور کار اين مجمع قرار دارد،گفت : سهام شرکت با احتساب افزايش سرمايه به 16 هزار و 393 ميليارد ريال معادل 16 هزار و 393 ميليون سهم يک هزار ريالي خواهد رسيد.
 


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: