کد خبر: ۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
قیمت نفت در معاملات امروز جمعه اندکی افزایش یافت و به ۵۷.۳۴ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با افزایش ۲ دلاری قیمت در برابر ۱۱۸۶ دلار معامله شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از بلومبرگ، در حالی که این گمانه زنی در بازار تقویت شده است که بزرگترین کاهش سالانه قیمت نفت از زمان بحران مالی 2008 تاکنون بیش از حد بوده است، قیمت نفت امروز افزایش یافت و افت قیمت ششمین هفته متوالی خود را تعدیل کرد.

قیمت نفت پس از کاهش 45 درصدی در سال 2014، در نزدیکی پایین ترین رقم 5 سال اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در معاملات امروز جمعه با 36 سنت افزایش به 53.63 دلار رسید.  قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در روز 31 دسامبر با 85 سنت کاهش به 53 دلار و 27 سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت نیز برای تحویل در ماه فوریه امروز 1 سنت افزایش یافت و به 57.34 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت نفت امروز بر بازار طلا نیز تاثیر داشت و موجب بالا رفتن قیمت فلز زرد شد، اما با این وجود، طلا همچنان در مسیر ثبت سومین کاهش قیمت هفتگی متوالی قرار دارد که ناشی از بالا بودن ارزش دلار است.

قیمت طلا در سال 2014 نزدیک به 2 درصد کاهش یافت، در حالی که افت قیمت طلا در سال پیش از آن 28 درصد بود.  با توجه به پیش بینی افزایش بیشتر ارزش دلار به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت اقتصادی این کشور، تحلیلگران انتظار دارند طلا یک سال سخت دیگر را پیش رو داشته باشد.

هووی وی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در یادداشتی نوشت: «ما فکر می کنیم که احتمالا قیمت طلا در سال 2015 به هزار دلار خواهد رسید، اما با هجوم سرمایه گذاران برای خرید طلای ارزان، قیمت ها احتمالا مجددا افزایش خواهد یافت.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش قیمت نفت، امروز با 2 دلار رشد به 1186 دلار رسید. با توجه به تعطیل بودن بازارهای چین و ژاپن در روز جمعه، حجم نقدینگی در بازار بعد از روز تعطیلی سال نو پایین بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، نفت ، طلا
نام:
ایمیل:
* نظر: