کد خبر: ۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
شورای اقتصاد سرمایه گذاری ۱۵.۲میلیارد دلاری در طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون را تصویب کرد که از آن به ابر پروژه نفتی تاریخ ایران یاد می شود.با اجرای این طرح طی ۴سال، روزانه ۵۵۰ هزار بشکه به تولید نفت کشور اضافه می شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون با هدف تولید روزانه حدود 550 هزار بشکه نفت و احداث خط لوله انتقال نفت خام در جلسه شورای اقتصاد به تصویب رسید.

* جهانگیری: بزرگترین پروژه نفتی تاریخ ایران تصویب شد

اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور این طرح را از مهمترین تصمیمات دولت در ارتباط با میادین مشترک نفتی دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح شاهد تحول در میادین مشترک نفتی باشیم.

به گفته جهانگیری، دولت تصویب کرده‌، در منابع نفتی کارون بیش از 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود که اگر این طرح اجرا شود بزرگترین طرح نفتی تاریخ کشور خواهد بود.

بیژن زنگنه؛ وزیر نفت نیز در این جلسه درخصوص طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون به ارائه گزارشی پرداخت و از این طرح به عنوان بزرگترین برنامه توسعه‌ای وزارت نفت نام برد و افزود: این میدان یکی از بزرگترین و مهمترین میادین نفتی در کشور محسوب می‌شود و با اجرای این طرح شاهد افزایش ظرفیت تولید نفت کشور خواهیم بود.

*  ابرپرژه نفتی ایران 4 ساله است

طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون با هدف ایجاد ظرفیت تولید روزانه 550 هزار بشکه نفت و با سرمایه گذاری 15.2 میلیارد دلار قرار است با زمان بندی اجرا طی 4 سال و بازپرداخت تا سال 1400 به انجام برسد.

با تصویب این طرح به نظر می رسد نگاه همگانی و عزم ملی برای توسعه این میادین مشترک شکل گرفته است.

رکن الدین جوادی؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشتر با تاکید بر توجه ویژه صنعت نفت به توسعه روزافزون میادین مشترک نفتی از کمک به پیمانکاران برای پیشبرد هر چه سریع تر این میادین سخن گفته بود.

معاون مدیربرنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران نیز آذرماه امسال از دریافت حدود ٢ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه میدان های غرب کارون تا پایان سال خبرداده بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: