کد خبر: ۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مدیرعامل بانک توسعه تعاون:
سهمانی گفت: منابع سپرده‌ای بانک نزدیک ۳۰ هزار میلیارد ریال و رقم دارایی بانک بیش از چهار هزار میلیارد ریال است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛محمدعلی سهمانی در یک نشست خبری اظهار کرد: تمرکز بانک در پرداخت تسهیلات بیشتر بخش‌های تولید و سرمایه‌ در گردش بنگاه‌ها بوده و از محل منابع صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک یا وجوه اداره شده حاصل از انعقاد قرار‌داد‌ها این تسهیلات پرداخت شده است.
 
وی عمده منابع بانک را منابع سپرده‌ای ذکر کرد و گفت: یکی از ضرورت‌های فعال شدن و توسعه خدمات بانک افزایش سرمایه آن است که امیدواریم در طرح دولت که در قالب سیاست‌های ضد تورمی ارائه کرده است و با تاکید بر حمایت از بخش بانک و پول برای توانمند‌سازی بانک‌ها و بخش تولیدات، بخشی از افزایش سرمایه‌ای که برای بانک‌ها دیده شده نیز به بانک توسعه تعاون اختصاص یابد.
 
مدیر عامل بانک توسعه تعاون حجم سرمایه بانک را 5000 میلیارد ریال ذکر و ابراز امیدواری کرد که این رقم با افزایش سرمایه‌ای که صورت خواهد گرفت به پنج برابر سرمایه فعلی برسد و کمیسیون اقتصادی دولت، بانک مرکزی و وزارت کار در تحقق این امر حمایت و مساعدت لازم را صورت دهند.
 
سهمانی با بیان این‌که بانک از نظر مالی و نقدینگی در شرایط خوبی به سر می‌برد، گفت: یکی از حمایت‌های بانک توسعه تعاون ایجاد انضباط پولی و مالی است. خوشبختانه هیچ گونه اضافه برداشت یا بدهی به بانک مرکزی ندارد و جزو بانک‌های خوش‌حساب کشور به شمار می‌رود که از نظر انضباط مالی و پولی کارنامه خوبی داشته و کمترین انحراف از بودجه تعیین شده را داشته است.
 
رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بخشی دیگر از صحبت‌های خود منابع سپرده‌ای بانک را نزدیک 30 هزار میلیارد ریال و رقم دارایی بانک را بیش از چهار هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
 
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون با برخورداری از منابع سپرده‌ای، قرار‌داد‌های عاملیت در بخش کشاورزی و صنعت و معدن، قرار‌دادهای ریالی و ارزی و منابع مالی حاصل از سرمایه‌ها و اندوخته‌ای فعالیت خود را با تمرکز بر بخش تعاونی و اولویت تسهیلات‌دهی به تعاون‌گران دنبال می‌کند.
 
مدیر عامل بانک توسعه تعاون مشتریان هدف بانک را تعاونی‌ها، اتحادیه‌های تعاونی و اعضای تعاونی‌ها ذکر کرد و گفت: عمده تسهیلات و خدمات‌ بانک به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود و این بانک تمرکز خود را در اولویت‌ دادن به خانواده بزرگ تعاون قرار داده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: سپرده ، بانک ، تسهیلات
نام:
ایمیل:
* نظر: