کد خبر: ۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
پرورش دهنده میگو در استان بوشهر از صادرات میگو به کشورهایاروپایی و آسیایی خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازمهر؛قلی پور گفت: در راستای حركت در مسیر اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی كشور به واردات كالا به ویژه مواد غذایی، پرورش میگو را در استان بوشهر در دستور كار قرار دادیم.
 
وی در ادامه افزود: به همین جهت 12 استخر پرورش میگو در زمین‌های بدون كشت حاشیه جزیره شیف استان بوشهر راه اندازی كردیم كه آبرسانی آنها از طریق كانال هایی است كه از دریا تا مجتمع پرورش میگو امتداد یافته است.
 
این پرورش دهند میگو بیان كرد: پرورش میگو در استان بوشهر به عنوان مهمترین و اصلی ترین شغل محسوب می شود، همچنین درآمدزایی بالایی دارد، به گونه ای كه حدود 70 درصد میگو كشور در این استان تولید می شود.
 
قلی پور عنوان كرد: هر چند بازار میگو در كشور پررونق است اما به دلیل ارزآوری بالای این محصول، میگوهای تولید شده توسط این مجتمع به خارج از كشور صادر می‌شود و مقصد نهایی میگوهای تولید شده این مجتمع به كشورهای همچون اسپانیا، فرانسه، قطر، كویت، مصر، سوریه و... است، همچنین كشورهای دیگر نیز خواستار این محصول تولیدی ایران اسلامی هستند.
 
وی اظهار كرد: برای پرورش میگو در هر 4.1 هكتار حدود 300 هزار میگو پرورش داده می‌شود كه در 12 استخر نزدیك به 40 تا 45 تن میگو فرآوری می‌شود كه توسط شركت‌های «فرآوری آبزیان» بسته بندی و به كشورهای مختلف صادر می شود.
 
قلی پور تصریح كرد: این فعالیت اقتصادی به طور غیر مستقیم نزدیك به 50 نفر را مشغول به كار كرده است و باید بر روی این صنعت غذایی سرمایه گذاری بیشتری انجام شود، زیرا ضمن ایجاد اشتغال در استان های ساحلی خلیج فارس، ارزآوری مناسبی برای كشور در پی دارد.
 
وی در پایان گفت: مناطق جنوب كشور به ویژه استان بوشهر برای پرورش میگو بسیار مناسب است و مساعدت مسئولان را می توان در این راستا راهگشا باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ماهی ، میگو ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: