کد خبر: ۷۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
این روزها در فضای مجازی نسبت به خطر ترویج اشرافی‌گری و زندگی بسیار گران قیمت هشدار داده می‌شود. براساس این گزارش‌ها، رستوران‌های گران قیمت در بالای شهر تهران که در غذاهایشان از طلا استفاده می‌کنند در اینستاگرام توسط افرادی که دنبال کنندگان زیادی دارند تبلیغ می‌شود.

استفاده از طلا در غذای رستوران‌های گرانقیمت تهران!

امروز روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود از تبلیغات وسیع زندگی گران قیمت در شمال شهر رونمایی کرد.

 غفلت نهادهای نظارتی، راه را برای تبلیغ و ترویج اشرافی‌گری در شمال شهر تهران هموارتر کرده است. این روزها در فضای مجازی نسبت به خطر ترویج اشرافی‌گری و زندگی بسیار گران قیمت هشدار داده می‌شود. براساس این گزارش‌ها، رستوران‌های گران قیمت در بالای شهر تهران که در غذاهایشان از طلا استفاده می‌کنند در اینستاگرام توسط افرادی که دنبال کنندگان زیادی دارند تبلیغ می‌شود. با اینکه این افراد کاملاً شناخته شده هستند، نهادهای نظارتی فقط تماشاگر این وضعیت می‌باشند و این ریخت و پاش‌های بی‌حساب و کتاب در سایه بی‌تفاوتی این نهادها در مرکز کشور اسلامی ایران درحال افزایش است.

استفاده از طلا در غذا و بستنی در اوائل دهه 90 در کشور مطرح و نخستین نمونه های آن با قیمت های گزاف در برج میلاد تهران گزارش شد که منجر به بروز واکنش های مختلفی در بین مردم و شگفتی آنها شد.
درحالیکه عده قلیلی انجام چنین کاری را خالی از اِشکال دانستند اما بسیاری با نَفس این کار مخالف بودند و اعتقاد داشتند که منجر به گسترش روحیه مصرف زدگی، فخر فروشی و اشرافی گری و بروز شکاف طبقاتی بیشتر در جامعه می شود.
برخی نیز مسائل شرعی و حرام بودن خوردن طلا را مطرح و تعدادی نیز بر مسائل پزشکی و بهداشتی آن تاکید کردند؛ در هر صورت این موضوع دیگر چندان در صدر توجه رسانه ها و مردم قرار نداشت تا اینکه چند روز گذشته تبلیغ یک پیتزا فروشی در اصفهان در شبکه های اجتماعی، درباره فروش پیتزا استیک با روکش طلا بار دیگر این موضوع را زنده کرد.

چند ماه قبل هم تبلیغ یک پیتزا فروشی با ادعای ' پیتزا با روکش طلا ' واکنش های بسیاری را بهمراه داشت که در نهایت معلوم شد تنها تبلیغ یک واحد صنفی در شبکه های مجازی برای جلب مشتری است.

یک بازرس اصناف در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به محض مشاهده تبلیغ مذکور در یکی از شبکه های اجتماعی به سراغ واحد صنفی مربوطه رفتیم، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، این نوع پیتزا از منوی این اغذیه فروشی حذف شد.
او افزود: متصدیان این واحد صنفی از مردم عذرخواهی و تاکید کردند که این کار بیشتر یک روش تبلیغاتی بوده و برای افزایش مخاطبان در شبکه های اجتماعی انجام شده است.
وی ادامه داد: متصدیان این پیتزا فروشی ادعا کردند که الگوی آنها در انجام این کار، اقدام برخی واحدهای صنفی در تهران بوده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا کنون چنین پیتزایی در این واحد صنفی، طبخ و به فروش رفته است، توضیح داد: بنا بر ادعای آنها تا کنون فقط یک پیتزا با روکش طلا در شب یلدا به عنوان هدیه به یک نفر داده شده و تا کنون سفارشی برای تهیه آن نداشته اند.
این بازرس اضافه کرد: در منوی این فروشگاه نیز قیمتی برای پیتزا با روکش طلا قید نشده بود و برخی ادعاها درباره قیمت 2 میلیون ریالی آن کذب است.

چند سال قبل هم انتشار خبر سرو غذاي 168 هزار توماني در رستوران گردان برج ميلاد واكنش هايي زيادي را به همراه داشت كه قرار بود بستي با روكش طلا به قيمت حدوداً 400 هزار توماني در اين برج سرو شود.

2 گرم 30 سوت طلاي خوراكي در اين بستني استفاده مي‌شود. البته اين طلاي خوراكي فقط در كشور آلمان توليد مي‌شود و بايد وارد كشور می شد.

اين طلا به صورت پودر و برگه است و كساني كه مي‌خواستند بستني طلا را ميل كنند بايد يك روز قبل سفارش دهند، چون ساخت اين بستني يك روز طول مي‌كشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار