کد خبر: ۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
به پیشنهاد 17 نفر از نمایندگان و به منظور تشویق سازمان‌های کم‌مصرف یک بند به ماده 19 لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اضافه شد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور پیشنهادی را به تصویب رساندند که به موجب آن و به منظور کاهش هزینه‌ها و تشویق به کاهش مصرف در کالاها و خدمات یارانه‌ای به وزارتخانه‌های مذکور در ماده 15 و شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود با تصویب شورای اقتصاد مصارف کمتر از حد معین آب، برق، گاز، فرآورده‌های نفتی و سایر کالا و خدمات یارانه‌ای با توجه به فصل،‌ منطقه جغرافیایی، نوع مصرف متناسب با کاهش مصرف به حداقل قیمت و یا صفر کاهش دهند.

آیین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد مشترک معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارتخانه‌های امور اقتصاد، نفت، صنعت، نیرو و جهاد کشاورزی شامل تعیین حد معین مصرف برای مناطق جغرافیایی، نوع مصرف و مقدار و قیمت مصارف تا دو ماه بعد از ابلاغ این قانون به تصویب این شورا خواهد رسید.

همچنین مواد 16 و 17 لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر با تصویب نمایندگان به ترتیب حذف و به کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر ارجاع شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: