کد خبر: ۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط رکود به قدری بر ناامیدی سهامداران دامن زده است که به وعده‌ها توجهی نشان نمی‌دهند و منتظر اقدام عملی و جدی در این خصوص می‌باشند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه در هفته جاری بیان کرد: بورس تهران اولین روز معاملاتی هفته را نیز به بی‌رمقی روزهای گذشته آغاز کرد به طوری که شاخص کل با 143 واحد کاهش به 68،829 واحد رسید که بيشترين تاثير منفی بر شاخص را نماد فارس و اخابر بر جای گذاشتند. 

وی درباره‌ شاخص فرابورس ادامه داد: شاخص فرابورس نيز (1.6) واحد کاهش یافت که مارون بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جای گذاشت. 

فعال بازار سرمایه با اشاره به تاثیر گروه خودرویی‌ها بر روند معاملات نیز تصریح کرد: در گروه خودرویی‌ها نمادهای این گروه معاملات به نسبت پویاتری از دیگر گروه‌ها را به خصوص در اوایل هفته تجربه کردند اما رشدهای اندک این گروه چندان اثرگذار به‌نظر نمی‌رسد. 

گزارش مثبت سایپا دیزل درباره رشد تولیدات این شرکت، باعث شد که قیمت سهم‌های خودرویی در این هفته مقداری صعود کند. شرکت سرمايه گذاری گروه صنعتی رنا در جدیدترین گزارش، سود هر سهم خود را با توجه به عملکرد 12 ماهه سال 93 مبلغ 13 ریال اعلام نموده است که از دیگر خبرهای مهم این گروه می‌باشد. 

همچنین شركت چرخشگر در اولین پیش بینی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به 29/12/1394 سود هر سهم خود را مبلغ 63 ریال برآورد نموده است. 

گیوکی در توضیح گروه انبوه‌سازان گفت: گروه انبوه سازی با جوی متعادل اما رو به منفی روبرو بود. همچنین شرکت عمران و توسعه فارس در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به شهریور 93 رابا توجه به عملکرد واقعی 12 ماهه شرکت، نسبت به گزارش قبلی مبلغ 343 ریال اعلام نموده است که از خبرهای مهم این گروه می‌باشد. 

وی با اشاره به گروه سیمانی‌ها توضیح داد: همانند دیگر گروه های بازار روند نسبتا ثابتی داشته است. نماد سدشت در این گروه در اخرین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 31/06/94 شرکت را مبلغ 395 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت بدون تغییر گزارش شده است؛ شرکت در دوره 3 ماهه نخست خود موفق شد به ازای هر سهم 98 ریال سود کنار بگذارد و 25 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد که از خبرهای این گروه می‌باشد. 

فعال بازار سرمایه در خصوص روند بانکی‌ها در هفته جاری اظهار داشت: ابتدای هفته جوی متعادل داشتند که در این وضعیت دوام نیاورده و به سمت شرایط منفی پیش رفتند. درسایر گروه‌ها همانند گروه ساختمانی، بیمه ای، حمل و نقل، سرمایه گذاری‌ها  و دارویی‌ها در اواسط هفته به بعد شاهد جوی کاملا منفی بودیم. 

 گیوکی با بیان روند نزولی شاخص کل اظهار داشت: شاخص رکود در بازار سرمایه کشور در حال تعمیق است و شاخص کل به طور پیوسته مرز کانال‌های خود را یکی پس از دیگری به سمت نزول طی می‌کند.  اکثر حقیقی‌ها در حال خروج از معاملات یا دست کم کوچک کردن معاملات خود می‌باشند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اما ایجاد موج منفی در بورس تهران به قدری شدت پیدا کرده که شاخص در این هفته از مرز 68 هزار واحد نیز نزول کرد و به 67 هزار واحد رسید، شرایط رکود به قدری بر نا امیدی سهامداران دامن زده است که به وعده‌ها توجهی نشان نمی‌دهند و منتظر اقدام عملی و جدی در این خصوص می‌باشند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: