کد خبر: ۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تنوع زیستی و گونه‌های گیاهی و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی گونه‌های زیستی این منطقه خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رضا مددی، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 با اشاره به بانک اطلاعات گونه‌های گیاهی این منطقه اظهار کرد: در همین راستا اطلاعات گردآوری شده از گونه‌ها بانک اطلاعات گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط زیست محیطی و اقلیمی منطقه طراحی و راه‌اندازی می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع تلاش می‌شود هرچه زودتر این اطلاعات جمع‌آوری شود، چرا که با از بین رفتن گونه‌های گیاهی احیا و جایگزین کردن آن بسیار مشکل و حتی غیرممکن خواهد بود. 
 
مددی در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش گونه‌های گیاهی در حفظ تنوع زیستی محیطی، شناسایی گونه‌های موجود در 205 بوستان محلی و فرامحله‌ای، مجموعه جنگلی کوهسار و همچنین مجموعه ارم در حال اجرا است. 
 
معاون شهردار منطقه 5 در پایان با اشاره به این که کاهش تنوع زیستی زنگ خطری برای زمین به شمار می‌رود، گفت: بسیاری از گونه‌ها در معرض تهدید نیز شناسایی می‌شود و برنامه‌ریزی و مطالعات در خصوص روش‌های نگهداری گونه‌های مؤثر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر: