کد خبر: ۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰
تا 10 سال آینده؛
گروه مشاوره بوستون پیش بینی کرد شمار خودروهایی که بدون دخالت راننده می‌توانند در بزرگراهها یا ترافیک شهری حرکت کنند، تا سال 2017 افزایش پیدا می‌کند و تا سال 2025 یک بازار 42 میلیارد دلاری را برای این فناوری به وجود می‌آورد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از بلومبرگ، خودروهای بدون راننده بر مبنای فناوری ساخته می‌شوند که در حال حاضر در بسیاری از خودروهای لوکس دیده می‌شوند و گروه مشاوره بوستون بر مبنای مصاحبه با مدیران صنعتی و نظرسنجی‌های مصرفی پیش بینی کرده است این خودروها ممکن است تا سال 2035 یک چهارم از فروش جهانی را تشکیل دهند. ژاپن و اروپای غربی احتمالا در بکارگیری این خودرو نسبت به مناطق دیگر جهان پیشتاز خواهند بود.

در شرایطی که پیش بینی می‌شود جمعیت مناطق روستایی در 25 سال آینده به 9 میلیارد نفر خواهد رسید، خودروسازان برای ایجاد فناوریهایی که قفل ترافیک را کمتر کرده و به رانندگان اجازه می‌دهند با راحتی و ایمنی بیشتری حرکت کنند، تحت فشار قرار دارند.

مارک فیلدز، مدیرعامل فورد موتور در نمایشگاه CES 2015 لاس‌وگاس اظهار کرد: احتمالا یک خودروساز ظرف پنج سال آینده یک خودروی بدون راننده عرضه خواهد کرد، اما این شرکت فورد نخواهد بود. فورد به جای اینکه تلاش کند نخستین خودروساز عرضه کننده خودروی تمام اتوماتیک شود، قصد دارد خودروی ارزان‌تری با امکانات اتوماتیک عرضه کند که به رانندگان خودروهای این شرکت در کارهایی مانند پارک خودرو، حرکت در لاین و ترمز به موقع برای جلوگیری از برخورد کمک می‌کند. جنرال موتورز در سپتامبر اعلام کرده بود تا دو سال دیگر فناوری رانندگی بدون نیاز به دخالت راننده را در یک مدل کادیلاک عرضه خواهد کرد.

مرسدس بنز در نمایشگاه فناوری امسال لاس وگاس خودروی مفهومی تمام اتوماتیکی را به نمایش گذاشت. خودروی مفهومی اف 015 مرسدس بنز چهار صندلی شامل صندلی راننده دارد که به جای قرار گرفتن در مقابل جاده، می‌تواند چرخانده شود و به صورت رو در رو با صندلی‌های پشتی قرار بگیرد و همچنین برای تسهیل ارتباط با دنیای خارج به شش صفحه نمایش دیجیتالی مجهز است که این صفحه‌های نمایش می‌توانند با ژست، حرکت چشم یا لمس فعال شوند.

طبق تحقیقات، قیمتی که این فناوری به خودروها اضافه می‌کند بین دو تا 10 هزار دلار خواهد بود و در 10 سال اول بکارگیری این فناوری با گسترش آن، حدود چهار تا 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. تا سال 2035 ممکن است حدود 18 میلیون خودرو نیمه اتوماتیک و 12 میلیون دیگر تمام اتوماتیک باشند و در آن زمان چین بزرگترین بازار این خودروها خواهد بود.

 بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی از 1500 راننده آمریکایی در سپتامبر اظهار کردند تا پنج سال آینده مایلند خودروی نیمه اتوماتیک خریداری کنند در حالیکه 44 درصد هم اظهار کردند تا یک دهه آینده یک خودروی تمام اتوماتیک خریداری می‌کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار