کد خبر: ۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
وزیر بهداشت:
دکتر هاشمی از رایگان شدن داروهای شیمی درمانی برای اقشار آسیب پذیر همچون مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خبرداد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه برای ادامه اقدامات مربوط به اجرای طرح تحول سلامت محتاطانه‌تر عمل شود، گفت: در مورد بودجه سال آینده نگرانی وجود ندارد، ولی به علت مشکلاتی باید منابع مالی مدیریت شود زیرا توقف برنامه‌ای که در دولت قول آن را داده‌ایم، زیبنده دولت و نظام سلامت کشور نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای ارائه رایگان داروهای شیمی درمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات جدید وزارت بهداشت، گفت: فعلا برای مدیریت منابع مالی این طرح متوقف نمی‌شود اما در حال حاضر اقشار آسیب پذیر همچون مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای دریافت رایگان این دارو‌ها در الویت هستند که تا قبل از سال جدید، عملی می‌شود، زیرا فعلا امکان رایگان شدن داروهای شیمی درمانی به علت وضعیت هزینه‌ها برای تمام جامعه میسر نیست.

وزیر بهداشت کشور همچنین در ادامه در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری سه میلیون زوج نابارور کشور نیز اظهار داشت: بیمه‌ها منابع مالی جدا و مستقلی از خود ندارند و تمام این هزینه‌ها باید توسط نظام سلامت تامین شود و به علت وضعیت پیش آمده این کار زمان بر است. باید مدیریت بیشتری در بودجه شود و نباید برنامه‌ای را شروع کنیم که به علت مشکلات هزینه‌ای نتوانیم آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: