کد خبر: ۷۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کلیت مدل اجرایی آینده نگاری در صنعت بیمه در کارگاهی با همین عنوان در پژوهشکده بیمه برگزار شد و گام های اجرایی آینده نگاری به شرکت کنندگان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه در این کارگاه که متخصصان شرکت‌های بیمه حضور داشتند درباره شرایط پیش آینده نگاری از جمله تعیین اهداف و تصمیمات اصلی بحث و مشارکت کارگاهی صورت گرفت. همچنین گام های مربوط به شناسایی ذینفعان با ارائه یک روش ترکیبی با تاکید بر سناریونویسی در صنعت بیمه انجام شد.
دکتر چاپرک در تشریح اهمیت و ضرورت آینده نگاری در صنعت بیمه اعلام کرد: پیچیدگی جهان امروز و سرعت بالای تحولات در حوزه های فناوری باعث شده است که الگوی سنتی در رویارویی با آینده نظیر برنامه ریزی خطی با شکست مواجه شود. وی افزود در شرایط کنونی دیگر نمی توان آینده را پیش بینی کرد بلکه باید به صورت فعالی در مسیر ساخت آینده نقش آفرینی کرد.
دکتر چاپرک خاطر نشان کردتوجه بیمه به آینده نگاری علامت و نشانه خوبی از هوشیاری مدیران این حوزه است و در گام های بعدی باید این هوشیاری اولیه با اقدامات توانمند ساز و فراهم نمودن زیرساخت های آینده نگاری تکمیل گردد.
وی خاطرنشان کرد بیمه نیازمند بینش عمیق تری نسبت به عناصر و رویکردهای اجتماعی در تمامی سطوح است و آینده نگاری به مثابه یک چارچوب و فرایند می تواند زمینه حرکت به سمت عناصر اجتماعی و داشتن نقش فعال در صنعت بیمه را فراهم کند.
گفتنی است آینده نگاری فرایندی مشارکتی ، اقدام محور و بین رشته ای قلمداد می شود که به آینده بلندمدت معطوف خواهد بود و هدف آن هماهنگی و یکپارچه نمودن اقدامات در زمان حال است.

نام:
ایمیل:
* نظر: