کد خبر: ۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
شرکت IHS آمریکا اعلام کرد با در نظر گرفتن رشد سالانه مصرف‌کنندگان در چین، این کشور طی ۱۰ سال آینده به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شینهوا؛شرکت IHS اعلام کرد شاخص هزینه مصرف کنندگان در چین طی 10 سال آینده حدودا به 4 برابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت و اقتصاد چین را به بزرگ ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد کرد.
 
این شرکت که در زمینه جمع آوری و تحلیل داده های صنعتی جهانی فعالیت می کند پیش بینی کرد حجم هزینه های مصرف کنندگان در چین از 3 هزار میلیارد دلار کنونی با رشد متوسط سالانه 7.7 درصدی به 11 هزار میلیارد دلار در 10 سال آینده  خواهد رسید که همین امر حجم اقتصاد چین را به بیش از 28 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد داد.
 
این شرکت آمریکایی واقع در ایالت کلرادو، حجم اقتصاد آمریکا را در سال 2024 معادل 27.31 هزار میلیارد دلار پیش بینی کرد که بر همین اساس حجم اقتصاد چین نیز به 28.25 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.
 
این شرکت همچنین پیش بینی کرده است که سهم تولید ناخالص چین از کل این شاخص در جهان از 12 درصد در سال 2013 به 20 درصد در سال 2024 افزایش یابد.
 


انتهای پیام/
 

برچسب ها: چین ، اقتصاد ، جهان ، بزرگترین
نام:
ایمیل:
* نظر: