کد خبر: ۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: کشورهای اروپایی میوه‌هایی که یک دست و شیک نباشند و بسته‌بندی استاندارد نداشته باشند را نمی‌پذیرند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛مهندس یوسفی گفت: واردات و صادرات میوه مشمول استاندارد اجباری نیست و از استاندارد خاصی تبعیت نمی‌کند.

وی درخصوص این‌که چرا میوه‌های صادراتی شکیل‌تر از میوه‌هایی هستند که در داخل کشور به فروش می‌رسند، گفت: اصولا دیگر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی میوه‌هایی که یک دست و شیک نباشند و بسته‌بندی استاندارد نداشته باشند را نمی‌پذیرند، به همین دلیل صادرکنندگان مجبورند که میوه‌ها و یا سایر محصولات کشاورزی را که صادر می‌کنند طبق سفارش مشتری تهیه کنند.

یوسفی ادامه داد: کشور روسیه که از مشتری‌های مهم کیوی گیلان است نیز کیوی‌هایی را می پذیرد که کاملا یک دست و استاندارد باشند و اصولا درستش هم همین است.

میوه‌هایی که در بازار داخلی به فروش می‌رسند هم باید شکیل باشند
یوسفی با بیان این‌که ما مرتبا تاکید می‌کنیم که میوه‌هایی که در بازار داخلی به فروش می‌رسند هم باید در شأن مردم، شیک و سالم باشند، خاطرنشان کرد: تولید محصولات صادرات‌محور موجب توسعه استان و اقتصاد بهتر تولیدکنندگان می‌شود.

وی درخصوص تولید برنج در گیلان گفت: برنج گیلان دارای کمترین فلزات سنگین است و جزو سالم ترین برنج‌های دنیاست.

مدیرکل استاندارد گیلان تصریح کرد: بهتر است از همین امروز قبل از این‌که دچار بحران شویم به فکر استفاده کمتر از کودهای شیمیایی و گسترش روش‌های بیولوژیک در مبارزه با آفات شالیزارها باشیم که خوشبختانه بسیار خوب مورد توجه سازمان جهادکشاورزی است تا از زنبور تریکوگراما و یا کفش دوزک‌ها و ... به جای کودهای شیمیایی در تولید برنج استفاده شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: