کد خبر: ۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: دی ماه امسال ۴۰۰ هزار قطعه بچه ماهی به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در دریاچه سد شهید کاظمی شهرستان سقز رهاسازی شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛محمد پیشداد اظهار داشت: دی ماه امسال 400 هزار قطعه بچه ماهی به ارزش 600 میلیون ریال به منظور حفظ جمعیت آبزیان در دریاچه سد شهید کاظمی شهرستان سقز رهاسازی شد.

وی گفت: سد شهید کاظمی شهرستان سقز به عنوان یک منبع اصلی برای صیادان شهرستان به شمار می‌آید و به همین منظور هر سال از سوی جهاد کشاورزی انواع بچه ماهی در این سد رهاسازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سقز تصریح کرد: در حال حاضر 300 نفر صیاد از راه صید ماهی از این سد امرار معاش می‌کنند و با هدف تشویق مردم به مصرف ماهی در طول سال چند نوع ماهی گرمابی در این سد رهاسازی می‌شود.

وی، فیتو فاک، بیگ هد، آمور و کپور طلایی را از جمله انواع ماهیان گرمابی دانست که دی ماه امسال در سد شهید کاظمی سقز رهاسازی شده است.

پیشداد افزود: در سال گذشته بیش از 200 هزار تن انواع ماهی توسط صیادان سقزی از سد شهید کاظمی صید شد و ماهیان صید شده در بازار شهرهای سقز و صاحب، روستاهای شهرستان و شهرهای همجوار به فروش رسید.

وی با اشاره به اینکه، امسال تعداد ماهیان رها سازی شده در سد شهید کاظمی نسبت به مشابه سال قبل بیشتر بوده است پیش بینی کرد تا پایان صید ماهی بیش از200 هزارتن ماهی توسط صیادان سقزی از این سد برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز از صیادان و مردم خواست از صید ماهیان ریز دریاچه سد شهید کاظمی خودداری کنند تا این منبع خدادادی همچنان رونق داشته باشد.

وی گفت: علاوه بر سد شهید کاظمی در استخر ماهی گردیگلان نیز 400 هزار بجه ماهی توسط تعاونی صیادان به ارزش 600 میلیون ریال رهاسازی شده است.

پیشداد با اشاره به اینکه صید ماهی از اول مهر ماه تا اواخر اسفند در دریاچه سد شهید کاظمی صورت می‌گیرد افزود: در حال حاضر 130 واحد پرورش ماهی قزل آلا (سردابی) به ظرفیت 400 تن در شهرستان سقز فعال است.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: