کد خبر: ۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
رشد صنایع بورسی این امکان را به دولت می‌دهد که زمینه انتشار انواع صکوک، اوراق مشارکت و مرابحه در جامعه ایجاد شود و از طرفی بتواند با واگذاری شرکت‌های دولتی کسری‌های احتمالی بودجه را جبران کند. وزن صنایع بورسی، وزن قابل توجهی است، در نتیجه بودجه همیشه برای بورس مهم بوده است زیرا آینده بزرگترین صنایع کشور مانند پتروشیمی، فولاد و سنگ آهنی ها از تصمیمات کلان اقتصادی و بودجه متأثر است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد مهدی ناسوتی فرد کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصمیم گیری درخصوص نرخ گاز و بهره مالکانه بر درآمد شرکت های بورسی تأثیر قابل توجهی دارد، گفت: با توجه به برخی دغدغه ها که در سال جاری بابت افت قیمت نفت در وضعیت اقتصادی کشور وجود دارد و شرکت های بورسی نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر آن هستند، اثر بودجه بر شرکت ها بسیار حائز اهمیت است. 
 
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت صنایع خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی این موضوع حائز اهمیت است که مجلس و دولت در تهیه بودجه و اعمال آن تمهیداتی را بیندیشند که موجب تقویت وضعیت صنایع شود. 
 
ناسوتی فرد با تأکید بر این نکته که در چنین شرایطی نگاه دولت به شرکت ها بیش از پیش مهم است، خاطر نشان کرد: دولت باید به دنبال راهکارهایی باشد که درآمد شرکت ها را تحت تأثیر قرار ندهد، زیرا در این صورت اثرات کاهش قیمت نفت بر بازار تلطیف می شود و با یک جو مثبت سیاسی بازار  می تواند به شرایط رونق برگردد. 
 
ناسوتی فرد تصریح کرد: رشد صنایع بورسی این امکان را به دولت می دهد که زمینه انتشار انواع صکوک، اوراق مشارکت و مرابحه در جامعه ایجاد شود و از طرفی بتواند با واگذاری شرکتهای دولتی کسری های احتمالی بودجه را جبران کند. بدین ترتیب یک سیکل دو طرفه بین دولت و تولید داخلی شکل می گیرد که هر یک از طرفین با کمک به دیگری عملاً به خود نیز کمک کرده است. 
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص راهکار دولت برای کمک به صنایع بورسی اظهار داشت: باتوجه به افت قیمت نفت باید نرخ گاز کم شود. خوراک شرکت های پتروشیمی به عنوان صنایع بزرگ باید به یک قیمت واقعی تر و قابل رقابت در منطقه برسد. همچنین در بهره مالکانه و حقوق دولتی باید یک روش منطقی در پیش گرفته شود که در شرایط خاص اقتصاد جهانی و داخلی صنایع بتوانند خود را بازسازی کنند و شرایط بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: