کد خبر: ۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت:برندسازی در صنایع دستی کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ما باید به سمتی برویم که برندسازی در صنایع دستی را دنبال کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر امروز در همایش نام و علامت تجاری صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه صنایع دستی مافوق صنعت بوده زیرا در کنار آن هنرمندان و شخصیت‌های خاصی حضور دارند، اظهار داشت: در چند سال اخیر صنایع دستی خیلی مورد توجه قرار نگرفته و مشکلات پیرامون برند در این زمینه در اصفهان زیاد است.


وی با بیان اینکه باید توجه داشت که برند می‌تواند اعتمادسازی کند، افزود: متاسفانه پیرامون برند مشکلات خاصی وجود دارد از جمله اینکه برخی از افراد سودجو با دادن پول و لوح تقدیر به برخی از افراد، آنها را به عنوان برند معرفی می‌کنند که ما در خانه صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مسئله هستیم.


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ما از گروه‌ها و تشکلات صنایع دستی دعوت کردیم که شاخص‌هائی را برای برند معرفی و تبیین کنند، تصریح کرد: با معرفی شاخص‌های برند می‌توان جلوی تضعیف برند شهری را گرفت و بستر لازم را برای کمک به حضور صنایع دستی اصفهان در عرصه بین‌الملل فراهم کرد که در این زمینه کارگروه علمی، قضائی و اجرائی تشکیل شده که در بخش اجرائی به عالی‌تر شده سطح برند صنایع دستی اصفهان کمک می‌شود.


وی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما در سطح بین‌المللی صنایع دستی اصفهان بوده، خاطرنشان کرد: اکنون 15 هزار هنرمند صنایع دستی در اصفهان فعالیت می‌کنند و 196 رشته صنایع دستی از 366 رشته متعلق به اصفهان بوده که باید در کنار توسعه گردشگری به این حوزه نیز توجه بیشتری شود.


سهل‌آبادی با انتقاد از فراهم‌ نبود بستر حمل‌ونقل هوائی و عدم وجود لاین اختصاصی در اصفهان گفت: مهم‌ترین صنعت برای توسعه در استان اصفهان، صنعت گردشگری بوده اما این در حالی است  که اصفهان در حمل و نقل ریلی و هوائی فقیر بوده و بستر لازم برای حضور گردشگر داخلی و خارجی در اصفهان وجود ندارد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: