کد خبر: ۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: راهکار کاهش وابستگی بودجه به نفت، افزایش جامعه هدف دریافت مالیات است و نمی‌توان با افزایش رقم‌های مالیاتی، جبران کاهش قیمت نفت را کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛حمیدرضا فولادگر پیرامون لایحه بودجه 94 کل کشور با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده وابستگی کمتری به نفت دارد، اظهار داشت: زمانی که بودجه را تنظیم کردند، قیمت نفت 70 دلار بود و طبیعی است که درآمد ناشی از فروش و صادرات نفت کمتر در بودجه دیده شود.


وی افزود: با توجه به شرایط امروز که قیمت نفت پایین‌تر از 50 دلار آمده، بخشی از درآمد نفتی باید واقع‌بینانه‌تر دیده شود و به این مسئله توجه شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید از همین شرایطی که پیش آمده استفاده کرده و وابستگی خود را به نفت در بودجه کمتر کنیم، همان چیزی که در بند 18 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم آمده است.


وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 94، بودجه‌های عمرانی افزایش داشته اما باز هم به درآمدهای نفتی وابسته است، تصریح کرد: بخشی از درآمدهای غیر نفتی نیز مالیات بوده که 25 درصد افزایش یافته اما باید مودیان مالیاتی و جامعه هدف را زیادتر کرد.


فولادگر خاطرنشان کرد: نمی‌توان از همین افرادی که در حال حاضر مالیات می‌دهند، مالیات بیشتری گرفت چرا که اینگونه فرارهای مالیاتی بیشتر می‌شود و باید شرایط کشور که شرایط رکود بوده را در نظر گرفته و بعد مالیات را افزایش دهیم.


وی ادامه داد: اگر شرایط اقتصادی کشور در حالت رونق بود، مالیات را می‌توانستیم اضافه کنیم اما اکنون که در رکود هستیم باید جامعه هدف را گسترش داده تا از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی چون احتمال عدم تحقق برنامه‌ها را داریم، باید با روش‌های مختلف همچون واگذاری طرح‌های نیمه تمام، سرمایه‌گذاری‌ها، مشارکت و آوردن سرمایه‌گذار خارجی و ضمانت سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های عمرانی کمک گرفت.


وی افزود: بودجه دولت محدود است و بعید می‌دانیم که با این بودجه محدود، پروژه‌های عمرانی کشور تا پایان سال به پایان برسد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: