کد خبر: ۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کشاورز گفت: سال آینده 5 هزار و 300 هکتار از زمین‌های زراعی کشور زیر کشت چغندر قند خواهد رفت که بذر این چغندر‌ها نسبت به سال‌های قبل مقاوم بوده و آب کمتری مصرف می‌کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛عباس کشاورز معاونت زراعی و تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه برای 5 سال آینده تولید چغندر کشور به 35 هزار هکتار خواهد رسید اضافه کرد: امیدواریم با آغاز کشت پاییزه در سال آینده به هدف گذاری خود برای 5 سال به برسیم. 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تقرطیبا 950 هزار تن انواع کود شیمیایی ازت و .. در کشور ذخیره شده و ما نیازی دیگر به واردات نداریم. 
کشاورز همچنین درخصوص ظرفیت واردات گندم به کشور نیز گفت: سال آینده ما نیازمند 5 میلیون تن گندم وارداتی هستیم که امیدواریم به این هدف‌گذاری خحود برای سال آینده دست پیدا کنیم. 

وی همچنین گفت: در حال حاضر کشور ما 6 دهم درصد سم دنیا را مصرف می‌کند که با سخت‌گیری‌هایی که ما انجام داده‌ایم این سم در محصولات کشاورزی به 35 تا 40 درصد کاهش یافته است. 

کشاورز در پایان یادآور شد: ما طی برنامه 5 ساله بذر گندم را تا 30 درصد گواهی کنیم که در حال حاضر میزان بذر گواهی شده گندم در کشور 5 درصد است. 

انتهای پیام/  
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار