کد خبر: ۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با هدف رسیدن به خوداتکایی در تولید روغن خوراکی، سطح زیر کشت محصول کلزا در کشور بیش از ۱.۵ برابر افزایش می‌یابد
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛وجدانی‌فرد گفت: طرح افزایش سطح زیر کشت کلزا در چارچوب برنامه‌های راهبردی و اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود و در قالب آن کشت این محصول در سال زراعی جدید با بیش از 170 هزار هکتار افزایش به 270 هزار هکتار می‌رسد. آقای وجدانی‌فرد افزود: با تفاهم نامه‌ای که با کشورهای فرانسه و هند امضاء شده است این محصول امسال در مناطق گرمسیری و سردسیری کشور با استفاده از دانش جدید و بذر پرمحصول، کشت خواهد شد.
 
وی، تولید شکر را از دیگر برنامه‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین امنیت غذایی نام برد و افزود: در این زمینه نیز از امسال کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری پیش‌بینی شده که در حال حاضر کشت چغندر قند در 8 هزار و 500 هکتار از مناطق گرمسیری برای نخستین بار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
 
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: 80 رقم بذر جدید چغندر قند به چغندرکاران مناطق گرمسیری معرفی و تسهیلاتی برای خرید این نوع بذور برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.
 
وجدانی‌فرد تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی 11 برنامه راهبردی در 5 فصل در حوزه دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی طراحی شده که شامل 2 برنامه پشتیبانی و 9 برنامه محصولی در جهت افزایش سطح زیر کشت و تولید است.


انتهای پیام/
برچسب ها: گیاه ، کشت ، اراضی
نام:
ایمیل:
* نظر: