کد خبر: ۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
رييس سازمان امور عشايري کشور امروز در جمع خبرنگاران سمنان گفت:اين صادرات سهميه امسال بود و تا پايان سال ادامه دارد و اميدواريم در مدت يک سال اين رقم به حدود يک ميليون راس دام برسد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛کرمعلي قندالي از اختصاص 25 درصد اعتبار  23 ميليارد توماني مقابله با خشکسالي در مناطق عشايري خبر  داد و افزود : در قالب اين اعتبارات  تامين مدت دار علوفه به صورت شش ماهه اجرايي شد که در حال افزايش اين مدت به يک سال هستيم .

وي گفت : اين اقدام تا رساندن دام به مرحله فروش ادامه دارد  تا عشاير توان بازپرداخت تسهيلات را پيدا کنند.

قندالي با بيان اينکه طرح خريد دام عشاير قرار بود در استان هاي سمنان و خراسان هاي جنوبي، شمالي و رضوي انجام شودافزود  :  علت موفق نبودن طرح خريد دام از عشاير تعيين قيمت تضميني پايين تر از بازار و نبود نقدينگي براي خريد دام از عشاير بود و در نهايت براي رفع مشکل عشاير طرح صادرات دام در برنامه قرار گرفت.

قندالي با بيان اينکه 50 ميليارد تومان براي تقويت تشکلهاي عشايري، صندوق‌هاي خرد زنان عشايري و صندوق توسعه بخش عشايري اختصاص يافته است گفت : بيش از 350 تشکل عشايري براي خدمات رساني به اين جامعه در کشور فعاليت مي کنند .

رئيس سازمان عشايري کشور با اشاره به اينکه 241 هزار خانوار عشايري با 24 ميليون واحد دامي در کشور  بيش از پنج ميليون تن فراورده هاي دامي را در کشور توليد مي کنندگفت: عمده توليدات  
جامعه عشايري شير با 316 هزار تن ،گوشت قرمز 170 هزار تن مي باشد که اميدواريم با برنامه ريزيهاي انجام شده توليدات گوشت قرمز به 200 هزار تن برسد .

قندالي براي بررسي مشکلات عشاير استان سمنان به مناطق مختلف عشاير نشين اين استان نظير روبار ، توران و مهديشهر  سفر کرده است .

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، دام ، زنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار